Google łamie złożoną przez siebie obietnicę
Od niedawna w wynikach wyszukiwania Google zaczęły się pojawiać olbrzymie bannery reklamowe. Google potwierdza, że testuje nowy mechanizm e-marketingu na niewielkiej grupie internautów.
25.10.2013 15:00
Firma Google testuje nowy mechanizm reklamowy, który „ozdabia”. wyniki wyszukiwania dużymi, szerokimi bannerami. Ów mechanizm, jak stwierdził przedstawiciel Google’a, to „niewielki eksperyment przeprowadzany na niewielkiej grupie użytkowników”. W ramach tego eksperymentu promowane są oferty od 30 reklamodawców. Owe reklamy wyświetlane są pięciu procentom użytkowników wyszukiwarki i pojawiają się kontekstowo, a zatem związane są z zadanym wyszukiwarce zapytaniem.
Osiem lat temu Google zapewniał: „Na stronie głównej Google i w wynikach wyszukiwania nigdy nie pojawią się bannery reklamowe. Nie będzie szalonych, błyskających, graficznych ozdobników na stronie Google’a. Nigdy.”. Ale kto by tam to pamiętał...
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Surface Pro 2 jest praktycznie nienaprawialny"