John Lennon pośmiertnie promuje tanie laptopy
W ramach nowej kampanii promocyjnej projektu One Laptop Per Child w Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się emisja spotów reklamowych, w których do widzów przemawia z ekranu John Lennon, członek legendarnego kwartetu The Beatles. Słynny muzyk, zastrzelony w 1980 r., ożył dzięki cyfrowej modyfikacji oryginalnego nagrania sprzed kilkudziesięciu lat.
30.12.2008 | aktual.: 30.12.2008 12:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W trakcie kilkunastosekundowego nagrania słychać głos Lennona mówiącego: "Wyobraź sobie, że wszystkie dzieci, bez względu na to, gdzie się znajdują, mają dostęp do wszechświata wiedzy. Miałyby one szansę uczyć się, marzyć, osiągnąć wszystko, czego zechcą. Próbowałem to zrobić poprzez swoją muzykę ale teraz ty możesz zrobić to w całkiem inny sposób. Możesz dać dziecku laptop i więcej, niż można sobie wyobrazić, możesz zmienić świat".
Reklama nawiązuje do jednego z najsłynniejszych utworów Lennona, "Imagine", pochodzącego z 1971 r. Na wykorzystanie wizerunku Lennona zgodziła się wdowa po artyście, Yoko Ono. John Lennon zginął wieczorem 8 grudnia 1980 r., zastrzelony przed własnym mieszkaniem w Nowym Jorku.
Fundacja One Laptop per Child, założona w 2005 r. przez pracowników Massachusetts Institute of Technology, zarządza produkcją tanich laptopów edukacyjnych, XO.