Jakiego słowa nie wolno wymawiać pracownikom sklepów firmowych Apple?

Z rozmów przeprowadzonych przez "Wall Street Journal" z byłymi pracownikami sklepów Apple wynika, że są szkoleni, by być pozytywni. Co to oznacza? Otóż w pracy nie powinni używać sformułowań świadczących o tym, że coś może iść nie po myśli klienta. Gdy sytuacja nie przestawia się różowo, muszą znaleźć neutralny sposób, by ją opisać.

Obraz
Źródło zdjęć: © Gizmodo

Pracownicy Genius Bar (działu pomocy w sklepach) byli uczeni, by mówić "okazuje się, że..." zamiast "niestety", gdy mieli do czynienia z kłopotem technicznym.

Obraz
© (fot. Gizmodo)

Na przykład: "Okazuje się, że danych z pana telefonu nie da się odzyskać" albo "Okazuje się, że umowa nie przewiduje naprawy po upływie terminu gwarancji". Cóż, siła wyższa, prawda?

Hasła, które pracownicy Apple mają zapamiętać podczas tygodniowego szkolenia wprowadzającego, to: "Podchodź do klientów ze spersonalizowanym, ciepłym powitaniem", "Z taktem wybadaj, jakie oczekiwania ma klient", "Podaj rozwiązanie, z którym klient może dziś wrócić do domu", "Wysłuchaj, czy nie ma innych kwestii, które możesz rozwiązać" oraz "Zakończ kontakt ciepłym pożegnaniem i zaproszeniem, by wrócić".

Nic dziwnego, że w Apple stores jest tak miło.

Stosowane przez Apple'a techniki podczas obsługi klienta nie są niczym nowym. Są szeroko wykorzystywane również w innych firmach, które szkolą swoich pracowników z tzw. umiejętności miękkich. Zdobyta wiedza ma usprawnić kontakty z klientami, pomóc budować z nimi odpowiednie relacje, ułatwić rozwiązywanie problemów oraz podnosić ogólną jakość obsługi. W tym przypadku Apple zwraca uwagę swoim pracownikom by nie rozpoczynali oni swojej wypowiedzi od "Nie...", co może być negatywnie odebrane przez klienta. (przyp. red. tech.wp.pl)

To czytają wszyscy
Już w przyszłym roku. AI w ukraińskich rakietach i systemach przeciwdronowych
Już w przyszłym roku. AI w ukraińskich rakietach i systemach przeciwdronowych
TECH
Rozbił się w Dubaju. Katastrofa indyjskiego myśliwca
Rozbił się w Dubaju. Katastrofa indyjskiego myśliwca
TECH
Odmówili Ukrainie. Podali ważny powód
Odmówili Ukrainie. Podali ważny powód
TECH
Nietypowy lot Poseidona. Patrolował Morze Czarne
Nietypowy lot Poseidona. Patrolował Morze Czarne
TECH
TikTok chce, abyś… mniej korzystał z TikToka. Mamy problem z cyberhigieną
TikTok chce, abyś… mniej korzystał z TikToka. Mamy problem z cyberhigieną
TECH
Znaleźli nieznaną linię genetyczną. Ma ok. 8500 lat
Znaleźli nieznaną linię genetyczną. Ma ok. 8500 lat
TECH
Odkryj
Ukraińcy planują kupić nowe myśliwce. Potrzebują dla nich schronów
Ukraińcy planują kupić nowe myśliwce. Potrzebują dla nich schronów
TECH
Trzech chińskich astronautów utknęło w kosmosie. Nie mają kapsuły
Trzech chińskich astronautów utknęło w kosmosie. Nie mają kapsuły
TECH
Historyczna próba. Bezzałogowy myśliwiec trafił F-16
Historyczna próba. Bezzałogowy myśliwiec trafił F-16
TECH
"Niezwykły sukces". Ukraińcy trafili w Kalibra
"Niezwykły sukces". Ukraińcy trafili w Kalibra
TECH
Ultraprzetworzona żywność zalewa rynek. To wpływa na zdrowie
Ultraprzetworzona żywność zalewa rynek. To wpływa na zdrowie
TECH
Austarlia wprowadza zakaz. Dzieci nie skorzystają z Facebooka czy TikToka
Austarlia wprowadza zakaz. Dzieci nie skorzystają z Facebooka czy TikToka
TECH
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟