Jakich aplikacji na telefon potrzebujesz?
W listopadzie 2009 roku na zlecenie firmy Samsung Instytut badawczy Vanson Bourne przeprowadził badanie poświęcone rynkowi mobilnych aplikacji. Wśród respondentów znaleźli się zarówno użytkownicy smartfonów jak i innych typów telefonów komórkowych z Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
08.12.2009 | aktual.: 08.12.2009 13:19
Populacja badanych objęła 500 kobiet i mężczyzn:
• 29% spośród nich stanowili użytkownicy smartfonów
• 70. korzysta na co dzień z tzw. zwykłych telefonów komórkowych Podział ten jest zgodny z udziałem w rynku każdego z tych typów telefonów we Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
Szanse rynkowe:
• Badania pokazują duży potencjał rynku aplikacji mobilnych. Niemal połowa badanych posiadających tzw. zwykły telefon komórkowy (42%), byłaby skłonna zapłacić za pobranie aplikacji, gdyby miała taką możliwość
• 54% z tej grupy badanych jest gotowych zapłacić do 5 euro za każdą z nich, a 13% przeznaczyłaby do 10 euro za każde pobranie
• 43% użytkowników smartfonów przyznało, że po pobraniu aplikacji szybko stracą nią zainteresowanie. Ten sam los spotyka niemalże połowę aplikacji instalowanych obecnie na zaawansowanych telefonach.
• 73. użytkowników smartfonów pobrało przynajmniej jedną aplikację
Najpopularniejsze aplikacje:
• Największą popularnością wśród badanych cieszyły się aplikacje związane z graniem, podróżami/nawigacją oraz fotografowaniem
• Aplikacje związane z graniem cieszyły się największym zainteresowaniem wśród kobiet – 70% badanych zadeklarowało, że regularnie z nich korzysta, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 57% mężczyzn
• Kobiety cenią również aplikacje związane z fotografowaniem (70%) – tymczasem tylko niespełna połowa badanych mężczyzn przyznaje, że korzysta z nich w codziennym życiu (49%)
• Prawie 6 na 1. kobiet (57%) deklaruje, że używa aplikacji związanych z życiem rodzinnym – ta grupa rozwiązań obejmuje m.in. doradztwo i jest znacznie bardzie popularna, niż aplikacje związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych (39%).
Różnorodność:
• Wśród użytkowników tzw. zwykłych telefonów komórkowych największym zainteresowaniem cieszyły się aplikacje związane z podróżami oraz nawigacją (34%), fotografowaniem (12%), pracą (11%) oraz zakupami (9%)
• Wśród użytkowników smartfonów najbardziej popularne (18%) okazały się aplikacje związane z edukacją. Respondenci z tej grupy uznali jednocześnie, że dostępne obecnie na rynku rozwiązania nie spełniają ich oczekiwań.
• Wyniki badań pokazują również potencjał rozwiązań związanych z obowiązkami służbowymi oraz podróżowaniem. Odpowiednio 1. i 13% badanych jest rozczarowanych możliwościami istniejących aplikacji z tych dwóch grup.
*Komentarz do badania *- Dr Hosoo Lee, Executive Vice President i Head of the Media Solution Center w Samsung Electronics:
“Wyniki badania wskazują na duży potencjał rynku mobilnych aplikacji oraz ogromne pole do popisu dla twórców tych rozwiązań”.
„Wyniki pokazują także, że rynek dedykowanego komórkom oprogramowania jest nadal bardzo młody. Użytkownicy oczekują aplikacji, które znajdują realne zastosowanie w codziennym życiu. Tak zaprojektowane rozwiązania mają szansę na sukces na tym wciąż rozwijającym się rynku. Wierzymy, że nasza nowa platforma będzie odpowiedzią na te potrzeby”.
“Wierzymy, że dzięki naszej nowej platformie bada deweloperzy będą mogli zagospodarować niszę rynkową. Tworząc bada chcieliśmy by możliwości zarezerwowane do tej pory jedynie dla użytkowników smartfonów zaczęły być również dostępne dla szerokiego grona odbiorców.”