Jak płacić najmniej za multimedia i usługi telekomunikacyjne w domu - czy nastała era Paczek Usług?

Kiedyś najwięcej zyskiwaliśmy, zakładając nowy numer. Później była wojna o klientów przechodzących z innej sieci. Dzisiaj operatorzy komórkowi próbują zachęcić nas pakietami usług i dodatkami związanymi z multimediami.

Jak płacić najmniej za multimedia i usługi telekomunikacyjne w domu - czy nastała era Paczek Usług?
Źródło zdjęć: © Pixabay.com

Dużo usług - dużo możliwości

Najlepiej w kwestii paczek usług radzą sobie te firmy, których portfel oferowanych możliwości jest największy. To oczywiste. Jedynie mając naprawdę obszerną ofertę, można z niej wykrzesać ciekawe, trafiające w aktualne potrzeby odbiorcy propozycje.

Na przykład w Orange możliwe jest wykupienie osobno internetu i abonamentu telefonicznego, ale jeśli jedno i drugie zrobimy w ramach łączonego pakietu (Orange Love), to możemy liczyć na dodatkowe korzyści.

Spójrzmy na przykładowy pakiet. Orange Love 99,99 zł miesięcznie zawiera:

  • Internet domowy 4G z limitem 250 GB;
  • Abonament komórkowy z rozmowami, SMS-ami i MMS-ami bez limitu oraz 5 GB Internetu;
  • Pakiet Optymalny telewizji z 92 kanałami w tym 41 HD.

Osobno takie same pakiety kosztują:

  • Internet mobilny - 69,99 zł
  • Abonament komórkowy - 39,99 zł
  • Telewizja - 39 zł

Łącznie aż 148,98 zł. W pakiecie oszczędzamy więc 48,99 zł. Umowa w Orange Love jest podpisywana na 24 miesiące, więc w skali 2 lat oszczędzamy 1175,76 zł. Nieźle! Szczególnie jeśli poszczególne usługi i tak byśmy zamawiali od tego czy innego operatora w podobnych cenach jednostkowych.

Obraz
© Orange

W podobnej sytuacji jest Plus, który również ma w swojej ofercie szeroki wachlarz usług. Oferta Smart Dom przewiduje łączenie ich w spersonalizowane pakiety, w których zniżki możemy obliczyć samodzielnie za pomocą kalkulatora internetowego.

I tak, na przykład, wybierając pakiet Telewizji, Internetu i Telefonu, dostajemy rabat 50% na Internet i obniżenie kosztu abonamentu komórkowego z 19,99 zł do zaledwie 1 zł. Operator podaje, że w skali roku jesteśmy w stanie zaoszczędzić w ten sposób 527,76 zł.

Jeśli pójdziemy na całość i dodamy do tego jeszcze usługę bankową, prąd, gaz, ubezpieczenie, a może i kupimy zmywarkę z dziesięcioprocentowym rabatem i dodamy monitoring, to rocznie w kieszeni zostanie nam 1399,49 zł.

Oczywiście mało kto będzie decydował się na aż tak rozbudowany pakiet, ale sama możliwość stworzenia spersonalizowanej oferty jest nie do pogardzenia.

Obraz
© Polkomtel

Wszystko to oczywiście nie jest nowością. Wszak operatorzy komórkowi od zawsze nęcili nas kolejnymi usługami, numerami czy sprzętem, który w pakiecie wychodził taniej niż osobno. Teraz oferty tego typu są jednak bardzo łatwe do porównania i własnoręcznego spersonalizowania. Sami po prostu dobieramy to, co jest nam najbardziej potrzebne.

Multimedia jako gratis

Firmy nie dysponujące takimi ofertami jak dostawa prądu, internet światłowodowy czy telewizja również wchodzą w świat pakietowych ofert promocyjnych. W ich przypadku kartą przetargową mają być multimedia.

W aktualnej ofercie jest to na przykład:

  • rok Showmaxa i dwa lata Tidala w Play;
  • sześć miesięcy Spotify w Orange na abonament;
  • miesiąc na sprawdzenie HBO GO, pakiet dodatkowych kanałów telewizyjnych, Canal+ na 4 miesiące gratis i dostęp VOD Film oraz funkcji Multiroom przy zakupie minimum 4 usług Inei;
  • brak zużycia pakietów danych w wybranych aplikacjach (np. YouTube, Facebook, Instagram) - taką ofertę ma kilku operatorów;
  • wypożyczenie telewizora na czas trwania umowy „Internet plus telewizja cyfrowa” w Multimedia Polska;

W tym przypadku oszczędzamy pieniądze, które wydalibyśmy w innym miejscu, wykupując abonamenty wspomnianych usług, wybierając dany sprzęt czy dokupując pakiety danych, by móc korzystać z konkretnych aplikacji. W każdym przypadku warto dokonać dokładnych obliczeń – na szczęście nie jest to trudne.

Obraz
© Multimedia

Warto tylko pamiętać, że faktyczną oszczędność uzyskujemy wtedy, gdy rzeczywiście byśmy taką usługę wykupili. Jeśli np. nigdy nie korzystaliśmy ze streamingu muzyki i nie planowaliśmy tego robić, to nawet dwa lata Tidala nie powinny wpływać na naszą decyzję zakupową.

Era paczek usług już nastała. Biorąc pod uwagę, że dostawca zyskuje tu klienta korzystającego i płacącego za kilka rzeczy jednocześnie, a odbiorca w bardzo przejrzysty sposób widzi oszczędności jakich dokonał, raczej się to nie zmieni.

I bardzo dobrze.

Advertisement
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)