Internet przyszłości - nadzieje i obawy

Internet przyszłości - nadzieje i obawy

Internet przyszłości - nadzieje i obawy
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
17.06.2011 09:59, aktualizacja: 17.06.2011 10:14

Jakie mamy obawy związane z Internetem? Czy boimy się, że nasze zachowania są analizowane przez różnego rodzaju korporacje? Odpowiedź na te oraz wiele innych pytań można znaleźć w wynikach badań przeprowadzonych w maju tego roku przez Microsoft w 12 krajach europejskich na grupie ponad 10 tys. Internautów.

Badania miały na celu zbadanie jak po 20 latach istnienia Internetu użytkownicy widzą przyszłość sieci oraz co tak naprawdę niepokoi ich w kontekście coraz szybszego jej rozwoju. Numerem jeden na liście potrzeb użytkowników jest, jak wynika z badań, poprawa jakości kontentu. 80 proc. Polaków życzyłoby sobie, aby zawartość witryn - grafika, muzyka oraz filmy były dostępne w wersji HD. Jesteśmy zdecydowanie zmęczeni "bylejakością". Oznacza to potrzebę poważnych zmian w wirtualnym świecie, który rozwijał się do tej pory w myśl hasła - ilość, a nie na jakość.

Obraz
© (fot. Thinkstockphotos)

Niewiele mniej, bo 8 na 10 zapytanych o oczekiwania związane z siecią wymieniło swobodną możliwość przeglądania witryn oraz serwisów, bez poczucia, że nasze wybory i preferencje mogą być zapamiętywane. Jak się okazuje niemal połowa Polaków (43 proc.) jest zmęczona takim stanem rzeczy. Zapytani o przyszłość Internetu uważają, że do 2020 roku nie będzie już mowy o prywatności w wirtualnym świecie. Każda nowa aktywność zostanie odnotowana i zapisana. Także 71 proc. osób uważa, że korporacje do 2020 roku będą miały nieograniczony dostęp do wszelkich danych konsumentów.

Badania wykazały również, że 31 proc. zapytanych osób obawia się, iż tożsamość internetowa stanie się ważniejsza od życia w świecie rzeczywistym. Jednocześnie dwoje na pięciu (37 proc.) ankietowanych uważa, że Internet będzie "znał" nas lepiej, a co za tym idzie sprawniej rozpoznawał nasze potrzeby i preferencje niż nasi życiowi partnerzy, a wynikać to będzie z wysokiego poziomu uzależnienia od sieci.

Polscy ankietowani powrócili także do szeroko dyskutowanego w Polsce problemu przyszłości prasy. Aż 40 proc. pytanych osób obawia się, iż w przeciągu dekady gazety oraz magazyny będą dostępne już tylko w witrynach internetowych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)