Internauci niszczą ciasteczka, ale nie wiedzą dlaczego

Internauci niszczą ciasteczka, ale nie wiedzą dlaczego
17.07.2007 15:30

Więcej wolnego miejsca na dysku, przyspieszenie pracy procesora swojego komputera oraz usuwanie niepotrzebnych programów- takie główne powody podają internauci, którzy deklarują, że kasują cookies. Niewiedza internautów na temat ciasteczek w ciągu dwóch lat nic nie zmalała, czytamy w raporcie przygotowanym przez InsightExpress.

Badania na temat cookies amerykańska firma po raz pierwszy przeprowadziła w 200. r. Nieznajomość zagadnienia czym są ciasteczka, jak i brak umiejętności w rzeczywistym ich niszczeniu były głównymi wnioskami z raportu. Przez dwa lata nic się nie zmieniło, zauważa Drew Lipner z InsightExpress.
Według najnowszego badania 85% internautów obawia się cookies ( wzrost o 8% w porównaniu z 2005 r. ) Jednak zaledwie 28% tych, którzy deklarowali że kasowali ciasteczka, rzeczywiście to robiło ( dwa lata wcześniej było to 35% ). _ - Trudno powiedzieć, z czego bierze się ta niewiedza - _ tłumaczy Drew Lipner. _ - Wydaje się, że ludzie wiedzą czym są cookies, lecz nie znają ich prawdziwego znaczenia oraz tym bardziej nie potrafią ich kasować. _

Cookie to mały plik zapisywany automatycznie na twardym dysku użytkownika. Plik ten zapamiętuje dane, jakie użytkownik przekazuje swojej przeglądarce ( np. historie łączności z określoną stroną ). Dzięki cookie dana przeglądarka jest automatycznie rozpoznawana przez serwer, co pozwala na wygenerowania strony specjalnie dedykowanej dla użytkownika korzystającego z niej. W większości przeglądarek jest możliwość blokowania mechanizmu cookies, lecz bez niego często nie można korzystać ze wszystkich serwisów.

Lipner uważa, że należy wreszcie wyedukować użytkowników internetu na temat korzyści, jakie płyną z korzystania z mechanizmu cookies. Ciasteczka odgrywają znaczną rolę w marketingu online, m.in. dzieki temu, że umożliwiają dobranie odpowiedniej reklamy pod użytkownika.

IAB ( Interactive Advertising Bureau ) przygotowuje kampanię edukacyjną na temat korzystania z cookies, ale głównie skierowaną do firm, a nie do użytkowników. Drew Lipner uważa, że bez znajomości czym są cookies, internauci nie skorzystają z możliwości jakie daje im reklama online.

Według raportu zaledwie jedna trzecia internautów uważa, że cookies są dla nich ważne w codziennym korzystaniu z internetu.

Źródło: MediaPost

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)