Inteligentne półki w Żabce zaproponują ci napój do kanapki
Niebawem osiedlowa Żabka będzie wiedziała, że idziesz na zakupy, zanim jeszcze wejdziesz do sklepu. Inteligentna reklama pokaże ci produkty dostosowane do pogody i pory dnia, a półka połączona z ekranem podpowie, co kupić.
14.09.2018 | aktual.: 14.09.2018 20:16
Żabka obchodzi właśnie 20-lecie istnienia. Od tego czasu przekształciła się z lokalnych sklepów w jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce. W dniu swoich urodzin firma nie skupia się jednak na historii, a patrzy w przyszłość.
Sklep jutra wg Żabki
Z tej okazji Żabka wraz z Microsoftem zaprezentowała wizję "sklepu jutra". Doświadczenie z Żabką przyszłości zaczyna się jeszcze przed wejściem do sklepu. Witryna sklepowa złożona z ekranów LED dopasowuje się do warunków pogodowych, pory dnia, a nawet do okolicznościowych imprez jak np. mecz piłki nożnej w okolicy. Dzięki temu wyświetlane reklamy mają większą szansę trafić do klienta. Zdecydowanie skuteczniejsze będzie przyciąganie klientów w deszczowy dzień promocją gorącej kawy niż zimnej coli.
Zewnętrzne reklamy będą dopasowywać się do pogody i pory dnia
Żabka. Inteligentne pólki
Ale cała "magia" czeka w środku sklepu. I będzie ona jeszcze intensywniejsza, jeśli klient zainstaluje aplikację Żabki. Telefon z taką aplikacją połączy się z beaconami (małe urządzenia rozmieszczone w sklepie, które łączą się ze smartfonem za pomocą bluetootha i rozpoznają, gdzie jego właściciel się znajduje) w sklepie, dzięki czemu na ekranach reklamowych zobaczymy produkty i promocje wybrane specjalnie dla nas. Zupełnie jak w sklepach internetowych, a może nawet jeszcze lepiej, bo za sugestiami zakupowymi stoi sztuczna inteligencja rozwijana przez polską firmę Synerise. Dzięki niej klienci zobaczą to, co faktycznie może ich zainteresować.
Ekrany reklamowe połączone z programem monitorującym, co się dzieje na półkach i wspieranym przez sztuczną inteligencję będą wyświetlać produkty i promocja dopasowane do oczekiwań klienta
Żabka. Kasy sekundowe
Żabka jutra to też zmiany w płatnościach. W sklepach staną "sekundowe kasy". To rozwiązanie dla osób, które chcą dosłownie wpaść do sklepu i złapać przekąskę. W kasach sekundowych można umieścić do 3 produktów (w tym momencie jest to ok. 30 różnych towarów, a będzie więcej) i zapłacić przez aplikację, bez angażowania kasjera.
W kasach sekundowych można umieścić do trzech produktów
Pierwsze takie sklepy mają pojawić się w Polsce w przyszłym roku. Rozwiązania będą wprowadzane stopniowo i na bieżąco testowane tak, aby zapewnić ich jak najlepsze działanie. Inteligentne sklepy mają także ułatwić ich obsługę przez właścicieli. Jednym z takich ułatwień ma być np. automatyczne przecenianie produktów jednodniowych, którym kończy się termin ważności.