Intel zaprezentuje jak projektować dla Larrabee

Intel zaprezentuje jak projektować dla Larrabee

30.07.2009 13:30, aktual.: 31.07.2009 10:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Intel zaprezentuje podczas przyszłotygodniowej konferencji Siggraph 2009 kilka możliwości wykorzystania nowego procesora graficznego Larrabee. Widać, że firma powoli kończy przygotowania do rynkowej premiery układu

Pierwszy układ Larrabee wejdzie na rynek prawdopodobnie pod koniec 200. albo na początku 2010 roku. Procesor będzie zawierać wiele rdzeni x86 oraz będzie obsługiwać technologie OpenGL i DirectX. Intel ma nadzieję, że Larrabee stawi na rynku czoła podobnym rozwiązaniom produkowanym przez firmy Nvidia i AMD.

Będzie to pierwszy intelowski układ GPU zaprojektowany pod kątem obsługi aplikacji graficznych - zarówno gier komputerowych, jak i programów używanych przez przemysł (np. przy poszukiwaniu złóż ropy naftowej czy gazu).

Podczas Siggraph inżynierowie Intela będą tłumaczyć producentom oprogramowania, na jakie konkretnie aspekty programowania należy zwrócić uwagę w związku z nadchodzącą premierą Larrabee.

"_ Najważniejszą cechą Larrabee jest jego uniwersalność i pełna programowalność, które to cechy zawdzięcza zgodności z architekturą i kodem x86. Bez problemu można zatem wykonać na nim zarówno obliczenia związane z przetwarzaniem strumienia graficznego, jak i np. przetwarzaniem materiałów audio-wideo, obliczeniami związanymi z fizyką postaci, czy innymi dowolnymi zadaniami jakie przyjdą do głowy programiście. _".

Źródło artykułu:idg.pl