Gry będą optymalizowane pod kątem zintegrowanych układów graficznych?
Intel oferuje programistom nowy zestaw narzędzi o nazwie Graphics Performance Analyzers. Ułatwiają one optymalizację gier pod kątem zintegrowanych układów graficznych.
24.03.2009 | aktual.: 25.03.2009 10:29
Zintegrowane układy graficzne stosowane zarówno w notebookach, jak i montowane na płytach głównych instalowanych w komputerach stacjonarnych w 200. roku sprzedawały się w większych ilościach niż układy stanowiące podstawę funkcjonowania kart graficznych. Według raportu Mercury Research, na który powołuje się firma Intel, ta tendencja utrzyma się i w 2013 roku na każdy sprzedany układ GPU do kart graficznych przypadać będą trzy zintegrowane układy graficzne.
W obliczu rosnącego znaczenia i wydajności zintegrowanych układów graficznych Intel zdecydował się na zaoferowanie programistom zestawu narzędzi ułatwiających optymalizację gier pod kątem tego typu produktów. Korzystając z pakietu o nazwie Graphics Performance Analyzers szybko odnajdą elementy kodu krytyczne pod względem wydajności, czy też dokładnie prześledzą proces przetwarzania grafiki w ich programach.
Wprowadzenie nowych narzędzi do optymalizacji sprawia, że użytkownicy notebooków i komputerów, w których zastosowano płyty główne ze zintegrowanym układem graficznym mogą liczyć na lepsze dostosowanie gier do możliwości ich urządzeń. Intel przekonuje programistów, że tego typu posunięcie jest dla nich opłacalne, jako że znacząco zwiększa krąg potencjalnych nabywców gier.
Pakiet Graphics Performance Analyzers jest oferowany bezpłatnie uczestnikom programu Visual Adrenaline. Można go również nabyć w cenie 29. USD za pośrednictwem sklepu internetowego Intel Business Exchange, kierowanego do odbiorców biznesowych.
Szczegółowe informacje na temat pakietu GPA (w języku angielskim) wraz z materiałami wideo poświęconymi temu produktowi można znaleźć na stronie firmy Intel - http://software.intel.com/en-us/articles/intel-gpa/.