Google zarabia miliard zł na polskich firmach. Internet lepszy od telewizji
Po raz pierwszy w historii rodzime firmy wydadzą więcej na reklamę w sieci niż telewizji. Rekordowy 2019 rok musi cieszyć Google - miliard zł trafi na konto technologicznego giganta.
Na różne formy reklamy polskie firmy wydają prawie 10 mld zł - wynika z raportu portalu interaktywnie.com. 3,2 mld zł to suma przeznaczona na reklamy na portalach internetowych, natomiast miliard zł wydano w... Google.
Co za tym idzie, pod względem dynamiki wzrostów, wydatki reklamowe w internecie wyprzedziły lidera, czyli reklamę telewizyjną.
Z roku na rok firmy sięgają do kieszeni coraz głębiej, jeżeli chodzi o reklamy. Jeszcze w 2013 było to niewiele 7 mld zł. Skąd wzrosty? Autorzy raportu tłumaczą to dobrą sytuacją gospodarczą.
Jak czytamy w raporcie, nie tylko Google jest wygranym dobrej sytuacji na polskim rynku. Wśród wydatków na reklamę online największym wzrostem może pochwalić się Facebook.
Rozwój internetu pod względem wydatków na reklamy jest imponujący. Jeszcze w 2012 roku spoty w sieci stanowiły 19 proc. wszystkich wydatków reklamowych, natomiast obecnie udział ten wynosi około 35 proc.