Google (pośrednio) kupiło Dropcam

Google (pośrednio) kupiło Dropcam

Google (pośrednio) kupiło Dropcam
Źródło zdjęć: © chip.pl
22.06.2014 17:57

Należąca do Googla firma Nest, produkująca inteligentne termostaty i czujniki pożarowe, zakupiła dynamicznie rozwijający się startup oferujący... kamerki IP.

Wbrew pozorom, taki zakup rzeczywiście ma sens, bo - po pierwsze - Google mocno inwestuje teraz w markę Nest (kamerki Dropcama też dostaną nowe nazwy, choć być może człon Dropcam zostanie zachowany). Po drugie, rozwój marki Nest oznacza też rozszerzenie portfolio produktów i usług, które będą pod tą marką oferowane. Po trzecie wreszcie, jest to też zgodne z ogólną tendencją firmy Google do szukania nowych rynków zbytu i nowych kierunków rozwoju.

Dropcam jest obecnie jedną z dynamiczniej rozwijających się firm oferujących z jednej strony sprzęt, czyli kamerki IP z wbudowaną łącznością Wi-Fi, a z drugiej - usługi, czyli możliwość śledzenia tego, co widzi dana kamera, za pośrednictwem internetu z dowolnego miejsca na świecie. Do tego dochodzi jeszcze serwis Cloud Recording, który pozwala rejestrować i zapisywać nagrania wideo w sieci, tak aby klient mógł obejrzeć zapis dokonany przez kamerę w wygodnym dla siebie czasie.

Jak Nest, czyli firma produkująca termostaty i czujniki pożarowe, tłumaczy zasadność takiego zakupu? Dość enigmatycznie, ale sensownie. Zwraca uwagę na to, że kamerki IP to także produkty związane z zapewnieniem bezpieczeństwa pomieszczeniom, w których są umieszczone, a następnie zapowiada, że w ciągu najbliższych paru lat Nest zaprezentuje kompleksowe, wieloaspektowe systemy zarządzania inteligentnym domem. Rzeczywiście, zakup Dropcamam nieźle wpisuje się w tego typu strategię.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Pojeźdź białym BMW M3 po Warszawie

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)