Google, Mastercard i Citigroup wspólnie dla mobilnych płatności
Google, Mastercard i Citigroup łączą siły w celu stworzenia wspólnej platformy dla płatności bezstykowych dla telefonów z Androidem. Jak zwykle chodzi m.in. o wpływy z reklam mobilnych
30.03.2011 | aktual.: 30.03.2011 16:48
Z punktu widzenia Google, całe przedsięwzięcie miałoby być pomocne w poszerzeniu swojej oferty jeśli chodzi o reklamy mobilne. W ten sposób sprzedawcy mogliby kierować swoją ofertę (np. poprzez kupony promocyjne) do najbardziej zainteresowanych klientów.
Z kolei dla sprzedawców nowa platforma miałaby pozwolić na kierowanie reklam do klientów znajdujących się najbliżej ich sklepów. Efektem tego miałoby być zachęcenie potencjalnego klienta do zakupów poprzez wstąpienie do ich sklepu.
Jednak w bezstykowych płatnościach jest również drugie dno. Poprzez taką usługę Google będzie mógł również zbierać dodatkowe informacje na temat tego co, gdzie i w jakich ilościach kupują klienci urządzeń mobilnych.
Płatności NFC zostały udostępnione w Androidzie od wersji 2.3 Gingerbread.