Google Chrome bez reklam. Od 15 lutego nowe ustawienia przeglądarki
W lutym 2018 roku Google umożliwi domyślne blokowanie reklam w przeglądarce Chrome. Na razie narzędzie to umożliwi wyłączenie jedynie najbardziej irytujących kreacji. To może się jednak zmienić.
28.12.2017 16:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak podaje Google firma wprowadzi w przyszłym roku udogodnienia, w trosce o dobro użytkownika.
Nowa funkcjonalność pozwoli na domyślne ustawienie blokowania reklam w przeglądarce Chrome - na razie nie wszystkich, a jedynie tych najbardziej agresywnych i inwazyjnych dla internautów.
Do reklam inwazyjnych zaliczane sa te, które nie spełniają wymogów stawianych przez inicjatywę Coalition for Better Ads.
Co się tak naprawdę zmieni? Sporo i to zarówno dla użytkowników, jak i wydawców. Google podchodzi bowiem do kwestii inwazyjnych reklam dość restrykcyjnie. Jeżeli przynajmniej jedna z reklam zostanie uznana za irytującą i przeszkadzającą użytkownikom, zablokowane zostaną wszystkie kreacje promocyjne w witrynie.
Wydawcy będa mieli czas, by zareagować. Jeśli jedna z reklam na ich stronie zostanie uznana za niespelniającą norm Coalition for Better Ads, będą mogli ją usunąć lub dopasować do odpowiednich standardów.