"Głupi" pracownik zagrożeniem dla firmy

"Głupi" pracownik zagrożeniem dla firmy

"Głupi" pracownik zagrożeniem dla firmy
Źródło zdjęć: © IDG.pl
27.05.2009 14:00, aktualizacja: 27.05.2009 14:15

Największe zagrożenie dla bezpieczeństwa firmowych danych stanowi głupota pracowników - wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Mediarecovery. Uznała tak przeważająca większość ankietowanych przez spółkę specjalistów ds. bezpieczeństwa IT.

Obraz
© (fot. IDG.pl)
  1. % spośród ankietowanych przez Mediarecovery specjalistów uważa, że pracownicy przez swoje nieodpowiedzialne zachowanie stanowią największe zagrożenie dla bezpieczeństwa informatycznego firm. Chodzi m.in. o ignorowanie zaleceń działów IT przez "szeregowych" pracowników oraz niezrozumienie zagrożeń przez zarządy. Najwięcej problemów powoduje wyciek informacji poza firmę, samowolna instalacja oprogramowania, zajmowanie firmowych łączy w celach innych niż praca oraz nieodpowiednio zabezpieczony dostęp do biurowych komputerów ( np. to samo hasło do systemu operacyjnego i do serwisów społecznościowych ).

Jak czytamy w oświadczeniu Mediarecovery, towarzyszącemu ogłoszeniu wyników badania, "specjaliści działów IT narażeni są również na uszczypliwości, a nawet agresję ze strony swoich współpracowników z innych działów" (pracownikom nie podoba się ograniczanie ich niezależności przez blokowanie możliwości instalowania programów czy odwiedzania niektórych serwisów WWW).

Problemem pozostają również niewystarczające kompetencje samych administratorów IT. Dalsze miejsca w rankingu zagrożeń zajęła działalność hakerów i piractwo komputerowe.

Więcej informacji: Mediarecovery - http://www.mediarecovery.pl

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)