Gazeta w komórce? Tak, ale za mniej niż 10 zł miesięcznie
06.10.2008 12:00, aktual.: 06.10.2008 12:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Co najmniej połowa osób, które kupiły telefon w ciągu ostatnich 3 lat nie zdaje sobie sprawy, że ma Internet w telefonie - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę UseLab na zlecenie GoMobi!
Z badań przeprowadzonych przez UseLab wynika, że 35. użytkowników telefonów komórkowych czytało informacje w sieci poprzez telefon komórkowy przynajmniej raz w życiu. Informacje, którymi byliby głównie zainteresowani użytkownicy to m.in.,: repertuar kin, teatrów (19,69 proc.), informacje z kraju i ze świata (20,78 proc.), prognoza pogody (23,10 proc.), rozkład pociągów, autobusów (26,67 proc.), oferty pracy (10,08%), informacje o organizowanych imprezach (13,95 proc.). Najczęściej badani czytają wiadomości z serwisów informacyjnych w telefonie komórkowym w pociągu lub metrze (17,05 proc.), w samochodzie osobowym lub autobusie (15,9%), na dworze (9,46%), w domu (15,66 proc.).
Bardzo częstym powodem nie korzystania z takich usług jest brak dostosowania tych informacji do kontekstu ich użycia. Czynniki, które mogłyby użytkownika skłonić do częstszego czytania wiadomości za pośrednictwem komórki związane są z szybkością i łatwością odbioru/odczytu informacji (16,59%) oraz z niższymi kosztami transmisji danych (23,72%). Według badanych poziom dostarczanych usług jest niski oraz użytkownicy obawiają się wysokich opłat za korzystanie z mobilnego Internetu, aczkolwiek 26% badanych (pamiętajmy, że 47% badanych stanowią uczniowie i studenci) byłaby skłonna płacić za ściąganie na komórkę informacji z ulubionych serwisów internetowych, ale niewielkie kwoty (mniej niż 10 zł miesięcznie).
Reasumując, z przeprowadzonych badań wynika, że użytkownicy komórek chcą czytać za pośrednictwem telefonu komórkowego, natomiast nie wykorzystują do tego telefonów, ponieważ:
- nie wiedzą, że mają Internet w komórce
- boją się opłat za Internet przez komórkę
- znane usługi informacyjne (mobilne przeglądarki, portale operatorów) nie są do końca dostosowane do potrzeb użytkownika