WAŻNE
TERAZ

Szkocja pokonała Danię 4:2. Fatalny wynik dla Polski

Filmy i wideo na żądanie wyprą tradycyjną telewizję?

Kupski to robi || Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30%. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. Jeszcze w 2010 roku było to zaledwie 30 procent. To nie jest nawet zaskakujące, ponieważ powszechnie wiadomo, że takie platformy jak Player, Ipla, iTVP itp wygrywają dostępnością materiałów "na żądanie". Oglądamy te programy, na które mamy ochotę i to w wybranym przez siebie momencie.

Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na smartfona. Od roku 2012 roku zanotowano 71-procentowy wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy stworzone przez innych użytkowników. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Wiadomo, nieco większy ekran - lepsze wrażenia i wygoda konsumpcji treści.

YouTube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report odnotowano, że YouTube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano, że już prawie 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie YouTube przez... ponad trzy godziny dziennie.

Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na domowym telewizorze do treści oferowanych przez YouTube i inne serwisy UGC - treści wytwarzane i nadawane przez końcowych użytkowników (w przeciwieństwie do zawartości mediów tradycyjnych, która tworzona jest przez zawodowych np. pisarzy, wydawców, dziennikarzy, nadawców, producentów). Na tych platformach najszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo-poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści.

Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. _ binge watching _, czyli maratony telewizyjne - oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali programów TV pod rząd. _ Binge watching _ staje się dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisow VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 8. procent subskrybentów tych serwisów urządza takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.

Jest to właśnie głównie zasługa coraz szerszego dostępu do treści wideo na wielu platformach: odtwarzacze stacji telewizyjnych pozwalają na darmowe oglądanie seriali, poradników, serwisów informacyjnych, show itp. Są dostępne na wielu platformach - komputery, tablety, smartfony, SmartTV... Internetowe serwisy wideo (jak YouTube) także są dostępne na sprzęcie mobilnym czy TV. Dowolność w decydowaniu o programie czy filmie, jaki właśnie chcemy obejrzeć, nieograniczona możliwość przewijania, pauzowania czy przerwania oglądania w wybranym momencie i powrócenie do niego przy kolejnej okazji, daje konsumentom coś, czego pożądają w każdej przestrzeni swojego życia - swobodę.

Teraz pozostaje nam tylko czekać, kiedy do Polski wejdzie długo wyczekiwany Netflix. Czy tradycyjna telewizja zostanie zepchnięta z podium?

_ SŁK - Wirtualna Polska / Telepolis _

Wybrane dla Ciebie
Cygnus X-1 jak nigdy dotąd. Fenomenalne dane z nietypowego teleskopu
Cygnus X-1 jak nigdy dotąd. Fenomenalne dane z nietypowego teleskopu
Blue Origin zwiększa tempo. Kolejny lot New Glenna może być wyjątkowo ważny
Blue Origin zwiększa tempo. Kolejny lot New Glenna może być wyjątkowo ważny
ATACMS-y powróciły na front. Ukraińcy zaatakowali nimi cele w Rosji
ATACMS-y powróciły na front. Ukraińcy zaatakowali nimi cele w Rosji
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie