Facebook mówi nam, co i jak mamy pamiętać? Nowe badania zaskakują
Coraz chętniej dzielimy się wspomnieniami w mediach społecznościowych. Badacze są zdania, że reakcje innych osób mogą wpłynąć na to, w jaki sposób postrzegamy ważne wydarzenia z naszego życia.
Wspomnienia są często uważane za bardzo osobiste i prywatne, jednak w ciągu ostatnich lat w ostatnich latach coraz chętniej udostępniamy zdjęcia czy posty dotyczące ważnych dla nas wydarzeń w mediach społecznościowych.
Zbieramy "polubienia" i inne reakcje, a co jakiś czas serwisy, takie jak Facebook, wysyłają nam przypomnienie, sugerując nam, że wydarzenie lub zdjęcie zamieszczone na portalu było dla nas ważne i warto je sobie przypomnieć.
Nowe badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Yorku wskazuje na to, że te przypadkowo wybrane posty i zdjęcia nie tylko wpływają na to, które wydarzenia pamiętamy, ale również mogą zmienić nasz stosunek do wybranych wspomnień.
- W nowym badaniu odkryliśmy, że media społecznościowe mogą zmienić sposób, w jaki ludzie myślą o swoich wspomnieniach - wyjaśniają eksperci w artykule opublikowane The Conversation będący jednocześnie autorami nowego badania.
- Wskaźniki mediów społecznościowych, takie jak "polubienia" na Facebooku, mogą negatywnie wpłynąć na to, jak ludzie myślą o określonych wspomnieniach, zwłaszcza jeśli te wspomnienia są udostępniane bez uzyskiwania wielu polubień - dodają naukowcy.