Facebook już nie taki "cool"

Facebook już nie taki "cool"

Facebook już nie taki "cool"
Źródło zdjęć: © Johannes Fuchs / CC
18.09.2012 11:45

W ostatnim wystąpieniu CEO Facebooka pojawiło się wiele elementów, które miały przede wszystkim uspokoić inwestorów. I to się udało. Jednak Zuckerberg nie odniósł się w żaden sposób do kilku niepokojących trendów, które mogą pomieszać szyki Menlo Park.

Najważniejszym z nich jest odpływ użytkowników z grupy docelowej, która do tej pory stanowiła siłę Facebooka –. wśród osób młodych. Zjawisko to najbardziej widoczne jest w Stanach, które generują dla portalu społecznościowego największy przychód.

Stosunkowo duża ilość młodych osób doszła do wniosku, że Facebook nie jest już „cool”. więc opuszczają oni platformę. Można powiedzieć, że jest to mała strata, ponieważ ludzie młodzi zazwyczaj mają mniej pieniędzy do wydania niż osoby w przedziale wiekowym 25-34 lat. Można, ale to właśnie ludzie młodzi najczęściej są tzw. early adopters i jest bardzo prawdopodobne, że rynek będzie podążał za nimi. To właśnie oni przyczynili się do sukcesu Facebooka.

Zgodnie z danymi, które opublikowane przez analityka Evercore Kena Senę, na które powołuje się Business Insider, największy spadek liczby użytkowników w USA w ujęciu rocznym odnotowano właśnie w grupie wiekowej 12-1. (42 proc.) i 18-24 (25 proc.). Analityk przewiduje, że Facebook będzie jeszcze przez jakiś czas zyskiwał (nawet do 15,2 miliarda dolarów dochodu w 2018), ale głównie dzięki wzrostowi liczby użytkowników z innych krajów. Wcześniej czy później jednak tendencja odwracania się młodszych użytkowników od serwisu społecznościowego będzie wyraźna na całym świecie.

Czy więc Facebook może coś zrobić by przeciwstawić się tej tendencji? Co prawda nie bezpośrednio, ale jak najbardziej. Analityk wskazuje na to, że duża część amerykańskiej młodzieży porzuca Facebooka na rzecz Instagrama. Instagram nie został jeszcze zmonetyzowany, ale biorąc pod uwagę jak bardzo skupia się on na obrazach, nietrudno wyobrazić sobie, że wcześniej czy później zostanie zamieniony w medium reklamowe.

A tak się składa, że Instagram należy do Facebooka.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)