Ericsson o polskich Internautach

Ericsson o polskich Internautach

Ericsson o polskich Internautach
13.06.2007 17:50, aktualizacja: 14.06.2007 15:26

38% Polaków korzysta regularnie z Internetu, kolejne 30% bardzo chce mieć stałe łącze w domu - wynika z badania przeprowadzonego przez Ericssona.

Odsetek Internautów w Polsce jest większy niż na Węgrzech i w Turcji, gdzie wynosi on odpowiednio 35% i 32%. W Rosji Internautami jest tylko 17% badanych. Jednak osób korzystających regularnie z Internetu jest w Polsce nadal mniej niż na dojrzałych rynkach. W Wielkiej Brytanii wskaźnik ten wynosi 67%, w Niemczech 55%, a w Szwecji aż 92%.

W badaniu przyjęto, że Internautą jest osoba, która co najmniej raz w tygodniu korzysta z sieci. W rzeczywistości jednak większość badanych robi to znacznie częściej. Codzienne używanie Internetu deklaruje 27% Polaków. Są to przeważnie osoby określane przez badaczy jako pionierzy, czyli osoby szybko akceptujące nowinki techniczne i kreujące modę na technologie w swoich środowiskach.

Polacy najczęściej korzystają z sieci w domu. Dwie trzecie Internautów deklaruje, że robi to przez łącze szerokopasmowe. Nie zaskakuje wniosek, że ci, którzy mają szybkie łącza, znacznie aktywniej korzystają z Internetu niż pozostali. W grupie broadbandowej 70% korzysta z wyszukiwarek, prawie tyle samo z komunikatorów. Niemal 40% ściąga pliki muzyczne, a około jedna trzecia pobiera filmy oraz ogląda i wysyła zdjęcia.

Okazuje się również, że osoby, które mają do dyspozycji łącze szerokopasmowe, aktywniej korzystają nie tylko z Internetu, ale także z komórki. Z badań wynika, że liderami w dostępie szerokopasmowym na polskim rynku nie są operatorzy z ofertą DSL (korzysta z nich 36%), ale kablówki (64%).

Z badań jasno wynika, że Internautów będzie szybko przybywało. 30% wszystkich ankietowanych odpowiedziało, że co prawda nie ma w domu dostępu do sieci, ale jest zainteresowanych jej posiadaniem. Ponad dwie trzecie tej grupy jest przekonana, że będą korzystać z Internetu codziennie.

Ericsson zbadał także, jakimi nowymi usługami internetowymi zainteresowani są Polacy. W pierwszej trójce najbardziej pożądanych usług znalazły się: telefonia wideo, telewizja na życzenie oraz połączenia głosowe przez Internet za pomocą Skype i podobnych komunikatorów.

Badanie konsumenckie w Polsce zrealizował Ericsson Consumer Enterprise Lab. Badacze w kwietniu 2006 roku przeprowadzili 1500 wywiadów osób w grupach wiekowych od 15 do 69 lat. Posłużono się zarówno metodą ilościową jak i jakościową. Wybrana grupa jest reprezentatywna dla 28 mln mieszkańców Polski. Podobne badania Ericsson przeprowadza corocznie w 11 krajach na czterech kontynentach. W 17 innych, w tym w Polsce, badania prowadzone są nieregularnie. Wnioski z raportu, dotyczącego naszego kraju ważne są w wyznaczaniu tendencji i trendów rynkowych przez dwa lata.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)