Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft

Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft09.02.2010 16:11
Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Dzień Bezpiecznego Internetu ustanowiony przez Komisję Europejską obchodzony jest w Polsce już po raz szósty. Celem tej inicjatywy realizowanej w ponad 60 krajach jest nagłośnienie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu, a także zapoznawanie rodziców, nauczycieli i wychowawców z tą problematyką.

Dziś, podczas obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft opublikował wyniki europejskiego badania przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN, z którego wynika, że 79. nastolatków w Europie aktywnie korzysta z Internetu i portali społecznościowych. Aż 43% z nich uważa, że publikowanie w Internecie prywatnych danych jest całkowicie bezpieczne. Blisko połowa młodych użytkowników Sieci (44%) zamieszcza informacje o tym, do jakiej szkoły uczęszcza, a 1/8 z nich publikuje szczegóły dotyczące miejsca zamieszkania. Aż 66% młodzieży, która wzięła udział w badaniu stwierdziła, że ich rodzice nie sprawdzają tego, co robią w Sieci i nie ograniczają im dostępu do Internetu. Również 40% badanych rodziców potwierdziło, że nie monitoruje tego, co ich dzieci robią w wirtualnym świecie.

Microsoft od lat aktywnie propaguje edukację z zakresu bezpieczeństwa informatycznego, w szczególności angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa w Internecie najmłodszych użytkowników. Tym razem, w ramach obchodzonego dziś Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft podpisał porozumienie z Fundacją Orange o wzajemnej wymianie praw do korzystania ze stworzonych przez siebie materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa internetowego dzieci.

288766887964522643
Źródło zdjęć: © (fot. jupiterimages)

Materiały edukacyjne stworzone przez Fundację Orange, w ramach akcji Sieciaki, przy zaangażowaniu Fundacji Dzieci Niczyje, przeznaczone są dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Natomiast program edukacyjny Microsoft „3…2…1…Internet!”. powstał z myślą o dzieciach z klas 4-6. Dzięki porozumieniu obu firm wolontariusze Microsoft oraz Grupy TP będą mogli korzystać z pełnej gamy materiałów dydaktycznych dla uczniów wszystkich klas szkół podstawowych.

Microsoft i Fundacja Dzieci Niczyje, we współpracy z Fundacją „Kierowca Bezpieczny”, stworzyli materiały edukacyjne „3…2…1…Internet!”, by pokazać jak przestrzegać przed zagrożeniami płynącymi z niewłaściwego używania Internetu oraz uczyć właściwych zachowań. Ambasadorem kampanii „3...2...1..Internet!”. jest Krzysztof Hołowczyc, kierowca rajdowy i założyciel Fundacji „Kierowca Bezpieczny”. Z myślą o bezpieczeństwie internetowym wszystkich dzieci w Polsce, Microsoft przekazał pakiety edukacyjne „3…2…1… Internet!” do ponad 14 tysięcy publicznych szkół podstawowych w kraju. Materiały „3…2…1…Internet!” składają się z animowanej prezentacji multimedialnej z udziałem Krzysztofa Hołowczyca, komiksu tematycznego dla dzieci oraz scenariusza zajęć, dostarczającego nauczycielom i wolontariuszom gotowy plan lekcji na temat bezpieczeństwa internetowego, które można bezpłatnie pobrać z Sieci (m.in. ze strony www.321internet.pl oraz www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl). Materiał informacyjny o „3...2...1...Internet!” można
również znaleźć na stronie Centrum Prasowego Microsoft.

Pierwszym zaplanowanym już efektem podpisanego dziś porozumienia pomiędzy Microsoft i Fundacją Orange będzie wolontariacka inicjatywa, która odbędzie się 2. lutego w gmachu Biblioteki Narodowej w Warszawie. Wolontariusze, na co dzień pracownicy firm Microsoft oraz Grupy TP, podczas wspólnej akcji, w ciekawy i interaktywny sposób będą pokazywać blisko 300 dzieciom ze szkół podstawowych, jak w bezpieczny sposób korzystać z Internetu.

„Kiedy mamy do czynienia z bardzo dużym problemem warto wtedy tworzyć koalicje, których siła działań będzie większa niż pojedynczej jednostki. W tym wypadku swoje siły łączą dwie duże firmy Microsoft i Grupa TP. Wierzę, że dzięki wspólnym działaniom mamy szansę osiągnąć jeszcze więcej niż dotychczas i jeszcze wiecej dzieci w Polsce będzie wiedziało jak w sposób bezpieczny korzystać z Internetu,” – powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)