Dzień Bezpiecznego Internetu według Microsoft

Dzień Bezpiecznego Internetu ustanowiony przez Komisję Europejską obchodzony jest w Polsce już po raz szósty. Celem tej inicjatywy realizowanej w ponad 60 krajach jest nagłośnienie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do Internetu, a także zapoznawanie rodziców, nauczycieli i wychowawców z tą problematyką.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Dziś, podczas obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft opublikował wyniki europejskiego badania przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN, z którego wynika, że 79. nastolatków w Europie aktywnie korzysta z Internetu i portali społecznościowych. Aż 43% z nich uważa, że publikowanie w Internecie prywatnych danych jest całkowicie bezpieczne. Blisko połowa młodych użytkowników Sieci (44%) zamieszcza informacje o tym, do jakiej szkoły uczęszcza, a 1/8 z nich publikuje szczegóły dotyczące miejsca zamieszkania. Aż 66% młodzieży, która wzięła udział w badaniu stwierdziła, że ich rodzice nie sprawdzają tego, co robią w Sieci i nie ograniczają im dostępu do Internetu. Również 40% badanych rodziców potwierdziło, że nie monitoruje tego, co ich dzieci robią w wirtualnym świecie.

Microsoft od lat aktywnie propaguje edukację z zakresu bezpieczeństwa informatycznego, w szczególności angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa w Internecie najmłodszych użytkowników. Tym razem, w ramach obchodzonego dziś Dnia Bezpiecznego Internetu, Microsoft podpisał porozumienie z Fundacją Orange o wzajemnej wymianie praw do korzystania ze stworzonych przez siebie materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa internetowego dzieci.

Obraz
© (fot. jupiterimages)

Materiały edukacyjne stworzone przez Fundację Orange, w ramach akcji Sieciaki, przy zaangażowaniu Fundacji Dzieci Niczyje, przeznaczone są dla uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Natomiast program edukacyjny Microsoft „3…2…1…Internet!”. powstał z myślą o dzieciach z klas 4-6. Dzięki porozumieniu obu firm wolontariusze Microsoft oraz Grupy TP będą mogli korzystać z pełnej gamy materiałów dydaktycznych dla uczniów wszystkich klas szkół podstawowych.

Microsoft i Fundacja Dzieci Niczyje, we współpracy z Fundacją „Kierowca Bezpieczny”, stworzyli materiały edukacyjne „3…2…1…Internet!”, by pokazać jak przestrzegać przed zagrożeniami płynącymi z niewłaściwego używania Internetu oraz uczyć właściwych zachowań. Ambasadorem kampanii „3...2...1..Internet!”. jest Krzysztof Hołowczyc, kierowca rajdowy i założyciel Fundacji „Kierowca Bezpieczny”. Z myślą o bezpieczeństwie internetowym wszystkich dzieci w Polsce, Microsoft przekazał pakiety edukacyjne „3…2…1… Internet!” do ponad 14 tysięcy publicznych szkół podstawowych w kraju. Materiały „3…2…1…Internet!” składają się z animowanej prezentacji multimedialnej z udziałem Krzysztofa Hołowczyca, komiksu tematycznego dla dzieci oraz scenariusza zajęć, dostarczającego nauczycielom i wolontariuszom gotowy plan lekcji na temat bezpieczeństwa internetowego, które można bezpłatnie pobrać z Sieci (m.in. ze strony www.321internet.pl oraz www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl). Materiał informacyjny o „3...2...1...Internet!” można
również znaleźć na stronie Centrum Prasowego Microsoft.

Pierwszym zaplanowanym już efektem podpisanego dziś porozumienia pomiędzy Microsoft i Fundacją Orange będzie wolontariacka inicjatywa, która odbędzie się 2. lutego w gmachu Biblioteki Narodowej w Warszawie. Wolontariusze, na co dzień pracownicy firm Microsoft oraz Grupy TP, podczas wspólnej akcji, w ciekawy i interaktywny sposób będą pokazywać blisko 300 dzieciom ze szkół podstawowych, jak w bezpieczny sposób korzystać z Internetu.

„Kiedy mamy do czynienia z bardzo dużym problemem warto wtedy tworzyć koalicje, których siła działań będzie większa niż pojedynczej jednostki. W tym wypadku swoje siły łączą dwie duże firmy Microsoft i Grupa TP. Wierzę, że dzięki wspólnym działaniom mamy szansę osiągnąć jeszcze więcej niż dotychczas i jeszcze wiecej dzieci w Polsce będzie wiedziało jak w sposób bezpieczny korzystać z Internetu,” – powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft.

Wybrane dla Ciebie
Dziesiątki czołgów i pojazdów w Niemczech. Kolejny przystanek to Ukraina
Dziesiątki czołgów i pojazdów w Niemczech. Kolejny przystanek to Ukraina
Holandia się zbroi. Kupuje kluczowe systemy za setki mln euro
Holandia się zbroi. Kupuje kluczowe systemy za setki mln euro
W Polsce są od lat. Amerykanie dostaną je dopiero teraz
W Polsce są od lat. Amerykanie dostaną je dopiero teraz
Ostatni Kormoran II na wodzie. Co dalej z niszczycielami min?
Ostatni Kormoran II na wodzie. Co dalej z niszczycielami min?
Myśliwce z Polski dla Ukrainy? Kijów jest w stanie spełnić warunek
Myśliwce z Polski dla Ukrainy? Kijów jest w stanie spełnić warunek
Rozstrzygnięcia w programie FCAS. Przyszłość europejskiego myśliwca nowej generacji
Rozstrzygnięcia w programie FCAS. Przyszłość europejskiego myśliwca nowej generacji
Mars wpływa na klimat Ziemi. Nowe symulacje pokazują skalę
Mars wpływa na klimat Ziemi. Nowe symulacje pokazują skalę
Ukraińcy zmieniają taktykę. Tak teraz używają dronów
Ukraińcy zmieniają taktykę. Tak teraz używają dronów
US Navy kupuje broń za 1,7 mld dolarów. Posłuży do polowania na drony
US Navy kupuje broń za 1,7 mld dolarów. Posłuży do polowania na drony
Egzotyczne PzH 2000 w Ukrainie. Nie oddali ich za darmo
Egzotyczne PzH 2000 w Ukrainie. Nie oddali ich za darmo
Rosyjski zakład tonie w długach. Problemy z remontami samolotów
Rosyjski zakład tonie w długach. Problemy z remontami samolotów
Ziemska atmosfera na Księżycu. Jak to w ogóle możliwe?
Ziemska atmosfera na Księżycu. Jak to w ogóle możliwe?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀