#dziejesięnazywo: Czym jest biznes, CSR i pasja? Rozmawiamy z prezesem Kruger&Matz

#dziejesięnazywo: Czym jest biznes, CSR i pasja? Rozmawiamy z prezesem Kruger&Matz
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

12.02.2016 13:00, aktual.: 18.02.2016 14:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Celem każdej działalności biznesowej jest zysk, jednak drogi prowadzące do tego celu bywają różne. Jedną z nich wyznacza CSR, czyli zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności. Jest to droga wymagająca, ale mogąca przynieść trwałe korzyści. CSR zmienia biznesowe paradygmaty, na nowo uwzględniając interesy określonych grup społecznych, a także podkreślając znaczenie związków organizacji z jej otoczeniem. Pewnie większość z nas zapyta - po co? Jaki jest w tym cel? Po co robić coś ponad to, czego wymaga od nas prawo? A także po co w czasach kryzysu, kiedy ciężko wiązać koniec z końcem, dzielić się zyskiem z innymi?

Celem każdej działalności biznesowej jest zysk, jednak drogi prowadzące do tego celu bywają różne. Jedną z nich wyznacza CSR, czyli zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności. Jest to droga wymagająca, ale mogąca przynieść trwałe korzyści. CSR zmienia biznesowe paradygmaty, na nowo uwzględniając interesy określonych grup społecznych, a także podkreślając znaczenie związków organizacji z jej otoczeniem. Pewnie większość z nas zapyta - po co? Jaki jest w tym cel? Po co robić coś ponad to, czego wymaga od nas prawo? A także po co w czasach kryzysu, kiedy ciężko wiązać koniec z końcem, dzielić się zyskiem z innymi?

- Myślę, że biznes powinien być społecznie odpowiedzialny, natomiast to, co w tej chwili się dzieje w kampaniach CSR-owych jest dla mnie troszeczkę przekłamaniem. Jak słyszę CSR, od razu wyobrażam sobie fabrykę, która coś produkuje, wrzuca swoje odpadki z produkcji do rzeki i nagle robi kampanię, która ma poprawić wizerunek pod tytułem "sadzimy w Polsce drzewa, dlatego jesteśmy fajni i eko, pro środowiskowi" i jesteśmy społecznie odpowiedzialni. Biznes nie powinien być odpowiedzialny społecznie przy kampaniach, ale sam w sobie - mówi Michał Leszek, prezes Kruger&Matz w rozmowie z Pawłem Typiakiem.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także