#dziejesięnazywo: Czym jest biznes, CSR i pasja? Rozmawiamy z prezesem Kruger&Matz

#dziejesięnazywo: Czym jest biznes, CSR i pasja? Rozmawiamy z prezesem Kruger&Matz12.02.2016 13:00
#dziejesięnazywo: Czym jest biznes, CSR i pasja? Rozmawiamy z prezesem Kruger&Matz
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

Celem każdej działalności biznesowej jest zysk, jednak drogi prowadzące do tego celu bywają różne. Jedną z nich wyznacza CSR, czyli zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności. Jest to droga wymagająca, ale mogąca przynieść trwałe korzyści. CSR zmienia biznesowe paradygmaty, na nowo uwzględniając interesy określonych grup społecznych, a także podkreślając znaczenie związków organizacji z jej otoczeniem. Pewnie większość z nas zapyta - po co? Jaki jest w tym cel? Po co robić coś ponad to, czego wymaga od nas prawo? A także po co w czasach kryzysu, kiedy ciężko wiązać koniec z końcem, dzielić się zyskiem z innymi?

Celem każdej działalności biznesowej jest zysk, jednak drogi prowadzące do tego celu bywają różne. Jedną z nich wyznacza CSR, czyli zarządzanie organizacją zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności. Jest to droga wymagająca, ale mogąca przynieść trwałe korzyści. CSR zmienia biznesowe paradygmaty, na nowo uwzględniając interesy określonych grup społecznych, a także podkreślając znaczenie związków organizacji z jej otoczeniem. Pewnie większość z nas zapyta - po co? Jaki jest w tym cel? Po co robić coś ponad to, czego wymaga od nas prawo? A także po co w czasach kryzysu, kiedy ciężko wiązać koniec z końcem, dzielić się zyskiem z innymi?

- Myślę, że biznes powinien być społecznie odpowiedzialny, natomiast to, co w tej chwili się dzieje w kampaniach CSR-owych jest dla mnie troszeczkę przekłamaniem. Jak słyszę CSR, od razu wyobrażam sobie fabrykę, która coś produkuje, wrzuca swoje odpadki z produkcji do rzeki i nagle robi kampanię, która ma poprawić wizerunek pod tytułem "sadzimy w Polsce drzewa, dlatego jesteśmy fajni i eko, pro środowiskowi" i jesteśmy społecznie odpowiedzialni. Biznes nie powinien być odpowiedzialny społecznie przy kampaniach, ale sam w sobie - mówi Michał Leszek, prezes Kruger&Matz w rozmowie z Pawłem Typiakiem.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)