"Droga do Atlantydy" na dnie oceanu. Zaskakujące odkrycie

"Droga do Atlantydy" na dnie oceanu. Zaskakujące odkrycie

"Podwodna droga" odkryta przez Exploration Vessel Nautilus
Źródło zdjęć: © YouTube
06.05.2022 10:45, aktualizacja: 06.05.2022 12:37

Załoga Exploration Vessel Nautilus podczas niedawnej ekspedycji odkryła na dnie oceanu fragment brukowanej drogi. Podczas nagrania z momentu odkrycia naukowcy opisują je między innymi jako drogę do Atlantydy.

Naukowcy dokonali niezwykle interesującego odkrycia. Podczas eksplorowania amerykańskiego pomnika narodowego Papahānaumokuākea Marine National Monument na Oceanie Spokojnym odkryli coś, co na pierwszy rzut oka przypomina brukowaną drogę, która z jakiegoś powodu znajduje się obecnie na dnie oceanu.

Załoga statku badawczego Exploration Vessel Nautilus żywo zareagowała na odkrycie. Podczas nagrania z eksploracji dna oceanicznego padły takie stwierdzenia jak "żółta ceglana droga" i znacznie bardziej oddziałująca na zmysły "droga do Atlantydy". Naukowcy byli podekscytowani, co można zaobserwować na udostępnionym nagraniu.

Jak czytamy w serwisie cnet.com, załoga Nautilusa w kwietniu zajmowała się badaniem geologii systemów gór podwodnych pochodzenia wulkanicznego. Na szczycie góry podwodnej Nootka zaobserwowano formację "wyschniętego dna jeziora".

Teraz wiadomo już, że to pęknięta skała hialoclastytowa, czyli taka, która powstaje w wyniku silnej erupcji, przez którą liczne fragmenty skał osadzają się na dnie morskim. Ceglane wzory, które nazwano "drogą do Atlantydy" pochodzą prawdopodobnie z cykli ogrzewania i chłodzenia związanymi z erupcjami wulkanów.

Misje statku Exploration Vessel Nautilus są finansowane przez organizację Ocean Exploration Trust. Dzięki niej efekty poszukiwań są też transmitowane na żywo, dzięki czemu każdy może przekonać się, co mogą zaobserwować pod wodą zdalnie sterowane urządzenia do eksploracji akwenów.

Karol Kołtowski, dziennikarz Wirtualnej Polski