Dostałeś pulsoksymetr od kuriera Poczty Polskiej? Zobacz, jak go zwrócić

Dystrybucja pulsoksymetrów przez Pocztę Polską idzie pełną parą. Do potrzebujących pacjentów dostarczono już łącznie ponad pół miliona urządzeń, a 220 tys. zostało zwróconych. Poczta Polska przypomina o konieczności odpowiedniego zabezpieczenia urządzenia przez ozdrowieńca dokonującego zwrotu.

Poczta Polska dostarczyła już ponad 500 tys. pulsoksymetrów
Poczta Polska dostarczyła już ponad 500 tys. pulsoksymetrów
Źródło zdjęć: © Anadolu Agency via Getty Images | Anadolu Agency
Oskar Ziomek

19.04.2021 14:06

Poczta Polska przypomina o zasadach zwrotów pulsoksymetrów, które są rozsyłane do pacjentów chorych na COVID-19 wcześniej zarejestrowanych się w ramach programu Domowa Opieka Medyczna. Chodzi o system zdalnego monitorowania osób zakażonych koronawirusem, które nie muszą udawać się na hospitalizację i mogą przeczekać chorobę w domach. Pacjenci otrzymują pulsoksymetry do badania poziomu saturacji i korzystają z aplikacji PulsoCare, by śledzić inne parametry zdrowia.

Rola Poczty Polskiej polega na dostarczaniu pulsoksymetrów potrzebującym osobom. Do programu DOM można się samodzielnie zapisać, ale osoby z pozytywnym wynikiem na COVID-19 po 55. roku życia są nim obejmowane automatycznie. Mogą się więc spodziewać, że pulsoksymetr trafi do nich z rąk kuriera Poczty Polskiej po otrzymaniu odpowiedniego zlecenia od jednostki realizującej opisywany program – czytamy w informacji prasowej Poczty Polskiej.

Zobacz też:

Jak oddać pulsoksymetr?

Po zakończonym leczeniu, ozdrowieniec jest zobowiązany oddać otrzymany wcześniej pulsoksymetr. Do wyboru są dwie metody: osobisty zwrot do jednej z 4600 placówek, urzędów i filii Poczty Polskiej lub odesłanie drogą kurierską. W obydwu przypadkach jest to możliwe tylko wtedy, gdy pulsoksymetr został wcześniej odpowiednio zapakowany.

Poczta Polska przypomina o konieczności zapakowania kompletnego zestawu i skorzystania z koperty foliowej z etykietą zwrotną, którą pacjent powinien był dostać wraz z urządzeniem. Jeśli jej nie ma, musi zgłosić ten fakt przez infolinię, aplikację lub infolinię Ministerstwa Zdrowia. Szczegóły tego procesu zostały opisane na stronie rządowej.

Wszystkie koszty związane z dostawą, odbiorem i samym używaniem pulsoksymetru są pokrywane przez Ministerstwo Zdrowia.

Komentarze (35)