Czym kierują się Polacy podczas wyboru telewizora?

Czym kierują się Polacy podczas wyboru telewizora?

Czym kierują się Polacy podczas wyboru telewizora?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
06.09.2013 10:11, aktualizacja: 12.09.2013 15:26

Jakie telewizory mają Polacy i jakie czynniki wpłyną na ich decyzje zakupowe? Okazuje się że niewielu z nas interesują najnowsze rozwiązania technologiczne, ani nawet rozdzielczość - nadal najważniejsza jest duża przekątna ekranu.

Statystyki pokazują, że w drugim kwartale 201. r. Polacy podczas poszukiwań telewizora największą wagę przykładali do jego wielkości. Dla 38 procent internautów to właśnie długość przekątnej ekranu była najistotniejszą informacją. Podczas poszukiwania telewizora w porównywarce cen, filtr "Producent" był wybierany z kolei przez ponad 22 procent użytkowników, co pokazuje jak dużą wagę kupujący przywiązują do konkretnych marek.

Popularnością na poziomie 1. punktów procentowych cieszył się filtr "Technologia", ok. 8,5 proc. internautów w pierwszej kolejności zwracało uwagę na częstotliwość odświeżania, a 5,28 procent - rozdzielczość telewizora. Dodatkowymi funkcjami telewizora, takimi jak Wi-Fi czy DVD było zainteresowanych tylko około 5 procent użytkowników. Na skorzystanie z filtra "Tuner TV" zdecydowało się 4 procent poszukujących, natomiast tylko 2,44 procent z nich interesowało, jaką klasę energetyczną będzie posiadał telewizor. Jak widać dla Polaków energooszczędność nadal nie stanowi istotnego czynnika w trakcie zakupów, pomimo mocnego promowania tego aspektu przez producentów sprzętu.

Wyniki raportu
Najczęściej wybieraną wielkością telewizora w okresie od kwietnia do czerwca 201. r. były 32'' (13,53 proc. wyborów internautów). Ponad 10 procent internautów poszukiwało 40- lub 42-calowych odbiorników, niespełna 9 procent szukało ekranu o rozmiarze 46".

Jeżeli chodzi o najpopularniejszego producenta telewizorów to został nim Samsung. Aż 3. procent internautów poszukiwało odbiornika tej właśnie firmy. Na drugim miejscu uplasowały się telewizory LG z prawie 18 proc. popularnością, zaś najlepszą trójkę zamyka Panasonic - 14,45 punktów procentowych. Zaraz za nim znalazło się Sony (ponad 12 proc.), a pięcioprocentowy próg przekroczyły jeszcze tylko firmy Philips (6,41 proc.) oraz Sharp (5,48 proc.).

W filtrze "Technologia" prym wiodła opcja LED. Aż 7. procent internautów rozglądało się właśnie za takim odbiornikiem. Telewizory plazmowe zainteresowały już tylko 13 procent poszukujących, zaś technologia LCD zyskała uznanie tylko 11 procent użytkowników.

Statystyki pokazują, że prawie 3. procent poszukujących telewizora w filtrze "Częstotliwość odświeżania" wybierało 100 Hz, a niespełna 23 procent - 200 Hz. W przypadku rozdzielczości obrazu internauci w zdecydowanej większości (85,68 proc.) stawiali na opcję 1920x1080 pikseli. Tylko niewiele ponad 5 procent poszukujących zdecydowało się wybrać rozdzielczość 2560x1080.

Jakie dodatkowe funkcje telewizora wzbudziły największe uznanie użytkowników?

Niemal połowa z nich (45,1. proc.) chciałaby, aby telewizor mógł łączyć się bezprzewodowo z internetem za pomocą Wi-Fi i aby miał możliwość oglądania trójwymiarowego obrazu (42,74 proc.). Opcję "Ethernet", czyli możliwość łączenia się z internetem za pomocą kabla, wybierało niecałe 4 procent poszukujących, a 2,51 procent chciałoby mieć wbudowane DVD.

Źródło: Skąpiec, PS, WP.PL

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (635)