Co piąty rodzic traci pieniądze lub dane na skutek aktywności dzieci w sieci

Co piąty rodzic traci pieniądze lub dane na skutek aktywności dzieci w sieci30.09.2014 11:49
Co piąty rodzic traci pieniądze lub dane na skutek aktywności dzieci w sieci
Źródło zdjęć: © Shutterstock

Z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International wynika, że tylko 1/3 rodziców wykazuje czujność wobec takiego zagrożenia.

Pozostałe dane także przedstawiają się interesująco i dają do myślenia. 47 proc. respondentów w Europie uważa, że ich dzieci mają niewielką wiedzę na temat technologii komputerowej, a 39 proc. - że w ogóle nie orientują się w zakresie cyberzagrożeń. Ten brak świadomości stwarza ryzyko dla rodziców, którzy pozwalają swoim dzieciom korzystać ze swoich urządzeń online.

7 proc. respondentów w Europie przyznało, że ich dzieci przypadkowo skasowały istotne dane, podczas gdy 4 proc. otrzymało niespodziewane rachunki ze sklepów z aplikacjami, po tym jak ich dzieci korzystały z internetu. Ogólnie co piąty badany rodzic przyznał, że utracił kiedyś pieniądze lub istotne dane na skutek działań swoich dzieci. Mimo to tylko jedna trzecia rodziców wykazuje rzeczywistą czujność wobec tego zagrożenia: jedynie 35 proc. respondentów z Europy obawia się, że ich pociechy mogą bez konsultacji wydać pieniądze w internecie, i tylko 29 proc. martwi się, że ich dzieci zbyt pochopnie udostępniają poufne informacje.

Jakich metod zabezpieczających przed powyższymi zagrożeniami używają Europejczycy? 34 proc. badanych osobiście kontroluje sposób w jaki dziecko korzysta z urządzeń podłączonych do sieci, 24 proc. wykorzystuje do tego specjalne oprogramowanie, a 12 proc. prosi swojego dostawcę usług internetowych o zablokowanie określonych stron. Ponadto 37 proc. rodziców w Europie regularnie przypomina swoim dzieciom o zagrożeniach w internecie, podczas gdy 15 proc. wybrało opcję dołączenia do grona znajomych swoich dzieci na portalach społecznościowych.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Szykuj 4 GB na testy Windows 9

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)