CeBIT 2011: Zakupy prosto ze sklepowej witryny

CeBIT 2011: Zakupy prosto ze sklepowej witryny

CeBIT 2011: Zakupy prosto ze sklepowej witryny
Źródło zdjęć: © AFP
08.03.2011 11:53, aktualizacja: 08.03.2011 13:31

Miliony ludzi codziennie dokonują zakupów w internecie. Coraz ciężej znaleźć kogoś, kto nie korzystałby nigdy z usług serwisów takich jak allegro albo tanio.pl. A co gdyby przenieść technologię wirtualnych zakupów na ulice - do klasycznych sklepów? Dokładnie to zrobili niemieccy inżynierowie, którzy na tegorocznych targach CeBIT w Hanowerze zaprezentowali technologię zakupów z witryny sklepowej, bez wchodzenia do samego sklepu

Nowa technologia bazuje na serii pracujących w zakresie podczerwieni czujników, umieszczonych na poszczególnych przedmiotach sklepowej wystawy - torebkach, butach, płaszczach, czy innych produktach. Na podstawie odczytu z sensorów system wie, jaki produkt jest w danej chwili oglądany przez stojącą przed wystawą osobę.

Obraz
© (fot. AFP)

Wystarczy, aby potencjalny klient stanął w odległości około 1 m od wystawy i wskazał palcem interesujący go produkt. Wybrany artykuł zostanie wyświetlony na ekranie i będzie możliwe jego obejrzenie w trójwymiarze. Obrazem 3. możemy obracać za pomocą prostych i intuicyjnych gestów dłonią. System wyświetla również informacje o kolorach, wzorach, dostępności i oczywiście cenie produktu. Aby dokonać zakupu, wystarczy, ze gestem ręki przesuniemy kursor na ikonę koszyka zakupowego i przyłożymy do wystawowej szyby telefon komórkowy.

Autorzy rozwiązania zapewniają, że transakcja przebiega w sposób całkowicie bezpieczny. Podczas całego procesu nie są zbierane żadne osobiste dane. Gromadzone są jednak informacje o ilości osób, które oglądały wystawę oraz o tym, jakimi produktami interesowali się klienci. Technologia ma być bardzo tania - jej koszt po wprowadzeniu na rynek szacowany jest na około 10. funtów, a wdrożenie w sklepach na całym świecie przewidywane jest za dwa lata.

GB/GB/GB

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)