Brytyjczycy bardziej ufają internetowemu sklepowi niż Partii Pracy
Brytyjczycy w większym stopniu ufają internetowemu sklepowi i księgarni
Amazon niż rządzącej od 1997 r. Partii Pracy. Zaufanie do koncernu telekomunikacyjnego British
Telecom przewyższa zaufanie do parlamentu - wynika z piątego z kolei dorocznego sondażu firmy
Decision Technology (Decision Technology Brand Personality Survey 2009).
28.12.2009 10:30
Sondaż, o którym poinformowano w komunikacie prasowym PRNewswire (wiodący światowy serwis dystrybucji informacji korporacyjnych) przeprowadzono wśród 1,4 tys. osób oceniających 120 korporacyjnych marek towarowych i instytucji życia publicznego.
Badanie z wykorzystaniem metod eksperymentalnej psychologii miało na celu ustalenie, które z marek uważane są za najbardziej innowacyjne, prestiżowe, o największej sile oddziaływania i za najbardziej przyjazne środowisku. W kategorii najmniej uczciwych marek towarowych na szczycie sondażu uplasowała się Partia Pracy tuż za tabloidem "The Sun", Izbą Gmin i Parlamentem Europejskim.
Bardzo słabo wypadła też Międzynarodowa Federacja Piłki Nożnej - FIFA, krytykowana ostatnio za "brak przywództwa i moralnej odwagi" w związku z meczem Francja-Irlandia (kapitan drużyny francuskiej dotknął piłki ręką na spalonym, a mimo to bramka została uznana i Irlandia nie zakwalifikowała się do piłkarskich mistrzostw świata).
Najbardziej innowacyjną marką towarową jest Google, a za najmniej uznano partie polityczne, Bank Anglii i ONZ.
Za najbardziej prestiżowe uznane zostały Mercedes-Benz oraz uniwersytet w Cambridge. Najmniej prestiżowe to tabloid "The Sun", sieć supermarketów Lidl i niskobudżetowe linie Rynair.
Marki towarowe o największej sile oddziaływania to Microsoft i Tesco. Najsłabszą siłę ma brytyjska partia Liberalnych Demokratów. Najbardziej zieloną marką (ekologiczną) jest sieć sklepów Body Shop, a najmniej linie lotnicze.
Metodologia zastosowana w badaniach opiera się na ratingu poszczególnych marek towarowych z uwzględnieniem 4. różnych przymiotników. Do wyników aplikuje się następnie statystyczne modele określające "osobowość" poszczególnych marek w pięciu kluczowych aspektach.
Decision Technology Ltd. jest grupą badawczą, częściowo akademicką, częściowo komercyjną, zajmującą się badaniem procesów podejmowania decyzji.