Brawo! ZUS "Liderem Informatyki" w Polsce! Instytucja nareszcie doceniona

Brawo! ZUS "Liderem Informatyki" w Polsce! Instytucja nareszcie doceniona02.10.2012 12:55
Brawo! ZUS "Liderem Informatyki" w Polsce! Instytucja nareszcie doceniona
Źródło zdjęć: © PAP / Wojciech Pacewicz

Lider Informatyki - takim tytułem eksperci branży IT określają Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Prestiżowy miesięcznik Computerworld docenił Zakład za wdrożoną Platformę Usług Elektronicznych, dającą obywatelom szeroki dostęp do e-usług.

"ZUS uruchomił nowy portal informacyjny, który usprawnia wymianę dokumentów i informacji między Zakładem a ubezpieczonymi. Towarzyszy mu elektroniczna platforma wymiany danych, która ogranicza ilość dokumentacji papierowej. Nowy system kierowania ruchem usprawnił pracę jednostek terenowych" - czytamy w uzasadnieniu przyznania tytułu.

Eksperci kapituły Computerworldu docenili w ZUS rolę lidera e-administracji w Polsce. - Czujemy się liderami polskiej e-administracji, ten tytuł to potwierdza - mówi Członek Zarządu odpowiedzialny za pion IT, Dariusz Śpiewak.

- Platforma Usług Elektronicznych to nie tylko nowoczesna technologia, ale także nowy sposób myślenia o zarządzaniu instytucją. W ten sposób realizujemy nasz cel strategiczny - zwiększenie satysfakcji klientów poprzez projektowanie procesów i organizację zasobów, przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi - podkreśla prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Zbigniew Derdziuk.

Sercem Platformy Usług Elektronicznych jest portal informacyjny pue.zus.pl. Umożliwia on - po uwierzytelnieniu profilu - dostęp do danych zgromadzonych w ZUS dla ubezpieczonych, płatników składek i świadczeniobiorców. Aktywne formularze pozwalają na interaktywny kontakt z ZUS, a aplikacja e-Płatnik daje nowe możliwości prostej i efektywnej współpracy z Zakładem małym i średnim przedsiębiorcom. Wirtualny Doradca i Centrum Obsług Telefonicznej zapewniają dostęp do wiedzy na temat ubezpieczeń społecznych.
PUE to także zintegrowany System Kierowania Ruchem, który umożliwia m.in. zamówienie on-line wizyty w placówce ZUS.

To nie pierwsze prestiżowe wyróżnienie dla IT w ZUS w ostatnim czasie. Pod koniec 201. roku kapituła XI Konkursu Businessman.pl TELEINFO 100 uznała ZUS za jedną z najlepiej zinformatyzowanych instytucji w Polsce, a Komisja Europejska doceniła e-inspektorat ZUS, stawiając go w rzędzie trzech najlepszych witryn e-administracji w Polsce. Z kolei wiceprezes ZUS Dariusz Śpiewak został uhonorowany nagrodą INFOSTAT 2011, przyznawaną z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego.

A jak Polacy oceniają ZUS?

  1. proc. Polaków negatywnie ocenia działalność Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Pozytywną opinię o ZUS wyraża 32 proc. respondentów - wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Jak podkreśliło Centrum, przewaga negatywnych ocen działalności ZUS nad pozytywnymi utrzymuje się od października 200. r., kiedy CBOS zadało to pytanie po raz pierwszy.

Według CBOS ogólną ocenę działalności ZUS najbardziej różnicuje sytuacja społeczno-zawodowa badanych. Do grup w większości pozytywnie oceniających działalność ZUS zaliczają się emeryci i renciści - jedyną grupą wiekową, w której ZUS zdobywa więcej ocen pozytywnych niż negatywnych, są osoby mające co najmniej 6. lat.

Najgorzej natomiast oceniają ZUS przedstawiciele kadry kierowniczej i specjaliści z wyższym wykształceniem, średni personel i technicy oraz prowadzący działalność gospodarczą na własny rachunek. Szczególnie krytyczni są badani w wieku 35-4. lata.

Jak podkreśliło CBOS, działalność ZUS aprobują osoby, których głównym źródłem dochodu są świadczenia wypłacane przez tę instytucję, zaś negatywne opinie wyrażają pracujący, zobowiązani do płacenia składek na ubezpieczenie społeczne.

Respondenci pytani o to, co ich zdaniem w największym stopniu wpływa na to, jak postrzegana jest działalność ZUS, najczęściej wskazywali na wysokość świadczeń, np. rent i emerytur (2. proc.). Dla znaczącej grupy respondentów (17 proc.) najważniejsza jest natomiast wysokość składek wpłacanych do ZUS. Tyle samo osób (17 proc.) wskazało na jakość obsługi klientów przez ZUS.

Źródło: zus.pl / PAP

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)