Będzie wygodniej: nowe wagony PKP za 176 mln zł

Będzie wygodniej: nowe wagony PKP za 176 mln zł

Będzie wygodniej: nowe wagony PKP za 176 mln zł
Źródło zdjęć: © H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o
14.04.2014 14:13, aktualizacja: 14.04.2014 14:52

PKP Intercity wydało 176 mln zł na zakup 25 nowych wagonów. Inwestycja
została dofinansowana ze środków unijnych w wysokości 67 mln zł. Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów m.in. na trasie Wrocław-Gdynia.

Jak powiedziała w poniedziałek na konferencji prasowej rzecznik prasowy PKP Intercity Zuzanna Szopowska, przewoźnik do tej pory odebrał 9 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie na trasie Wrocław-Gdynia.

"Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko, ruszy w drogę z wrocławskiego dworca we wtorek rano, 1. kwietnia. Wrocław jest beneficjentem kilku projektów związanych z naszym taborem, które obecnie realizujemy. Ich wartość to blisko 7 mld zł" - dodała Szopowska.

Pozostałe 1. wagonów wjedzie na tory przed wakacjami tego roku. Wówczas zostaną z nich zestawione 4 składy po 6 wagonów, uzupełnione wagonami barowymi z obecnych zasobów PKP Intercity.

Wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są przystosowane do prędkości 16. km/h. Wyposażono je w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Dla podróżujących z dziećmi w wybranych toaletach zostały zamontowane przewijaki.

Nowe wagony zapewnią również większy komfort podróży osobom niepełnosprawnym. Część z nich została wyposażona w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Natomiast dla osób, które lubią aktywnie spędzać czas, przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.

Wśród 2. nowych wagonów, 9 będzie bezprzedziałowych i 8 przedziałowych 2 klasy oraz 4 przedziałowe i 4 bezprzedziałowe 1 klasy.

Zakup nowych wagonów jest częścią prowadzonego obecnie przez PKP Intercity największego w historii spółki projektu modernizacji i zakupu taboru. Jego koszt to w sumie 6,8 mld zł.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (89)