Będzie wygodniej: nowe wagony PKP za 176 mln zł

Będzie wygodniej: nowe wagony PKP za 176 mln zł
Źródło zdjęć: © H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o

14.04.2014 14:13, aktual.: 14.04.2014 14:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

PKP Intercity wydało 176 mln zł na zakup 25 nowych wagonów. Inwestycja
została dofinansowana ze środków unijnych w wysokości 67 mln zł. Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów m.in. na trasie Wrocław-Gdynia.

Jak powiedziała w poniedziałek na konferencji prasowej rzecznik prasowy PKP Intercity Zuzanna Szopowska, przewoźnik do tej pory odebrał 9 zamówionych wagonów, którymi będą podróżowali pasażerowie na trasie Wrocław-Gdynia.

"Pierwszy pociąg zestawiony z nowych wagonów, czyli TLK Mieszko, ruszy w drogę z wrocławskiego dworca we wtorek rano, 1. kwietnia. Wrocław jest beneficjentem kilku projektów związanych z naszym taborem, które obecnie realizujemy. Ich wartość to blisko 7 mld zł" - dodała Szopowska.

Pozostałe 1. wagonów wjedzie na tory przed wakacjami tego roku. Wówczas zostaną z nich zestawione 4 składy po 6 wagonów, uzupełnione wagonami barowymi z obecnych zasobów PKP Intercity.

Wagony, które dostarcza poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski, są przystosowane do prędkości 16. km/h. Wyposażono je w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowano gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Dla podróżujących z dziećmi w wybranych toaletach zostały zamontowane przewijaki.

Nowe wagony zapewnią również większy komfort podróży osobom niepełnosprawnym. Część z nich została wyposażona w specjalne podjazdy, szersze drzwi oraz dedykowane miejsca dla osób o ograniczonej mobilności. Natomiast dla osób, które lubią aktywnie spędzać czas, przewidziano miejsca do przewozu rowerów i nart.

Wśród 2. nowych wagonów, 9 będzie bezprzedziałowych i 8 przedziałowych 2 klasy oraz 4 przedziałowe i 4 bezprzedziałowe 1 klasy.

Zakup nowych wagonów jest częścią prowadzonego obecnie przez PKP Intercity największego w historii spółki projektu modernizacji i zakupu taboru. Jego koszt to w sumie 6,8 mld zł.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (89)
Zobacz także