Beata Szydło na Snapchacie. W jaki sposób wykorzysta go do kreowania swojego wizerunku?
22.04.2016 10:11, aktual.: 22.04.2016 10:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kancelaria premier Beaty Szydło dołączyła do grona instytucji aktywnych na Snapchacie. To dobry ruch, który może pozwolić na ocieplenie wizerunku szefowej Rady Ministrów i dotarcie do młodych – ocenia Monika Czaplicka z agencji Wobuzz, autorka popularnego fanpage'a "Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy". My też przyjrzeliśmy się dzisiaj Snapchatowi premier i oto nasze spostrzeżenia.
Stworzony w 201. roku Snapchat wyróżnia się tym, że treści znikają, nie ma w nim interakcji, np. komentarzy. Opiera się prawie wyłącznie na wideo i zdjęciach. Choć wcześniej Snapchat był postrzegany jako aplikacja niszowa, atrakcyjna głównie dla nastolatków, obecnie cieszy się rosnącym zainteresowaniem dorosłych, co widać szczególnie w gronie polityków i to nie tylko w Polsce, a na całym świecie. Potwierdza to raport opracowany przez Burson-Marsteller.
Snapchat to mobilna aplikacja pozwalająca na komunikowanie się z jej użytkownikami głównie za pomocą zdjęć i filmów. Cechą odróżniającą ją od innych aplikacji i mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter jest to, że komunikat jest wyświetlany przez określony czas, a potem znika. Oprócz tego użytkownicy mogą tworzyć własne historie (stories), np. opisywać swój dzień i taki zestaw zdjęć, filmów i komunikatów (tzw. snapów) jest dostępny przez dobę. Nie ma, więc możliwości wyszukiwania wcześniejszych „wpisów”. Co nie oznacza, że znikają one bezpowrotnie, można je, bowiem zapisywać w pamięci telefonu, robiąc np. zrzuty z ekranu lub używając specjalnych aplikacji.
Swoje konta mają m.in. Biały Dom, prezydent Francji François Hollande oraz starająca się o prezydenturę Hilary Clinton, a także Liberalna Partia Kanady premiera Justina Trudeau, która m.in. aktywności w mediach społecznościowych zawdzięcza zwycięstwo w ubiegłorocznych wyborach. W Polsce swoje konto posiada także prezydent Słupska, Robert Biedroń. Teraz oficjalne konto snapchatowe posiada również polska Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
- Skoro Andrzej Duda wygrał dzięki Twitterowi, to i nasza premier może próbować poprawić i ocieplić swój wizerunek, sprawiając wrażenie bliskości - mówi Czaplicka. Przypomina, że tuż po zaprzysiężeniu prezydent Duda podsumowywał swoją aktywność w mediach społecznościowych i zapowiadał zamiar utrzymywania kontaktów poprzez internet, przede wszystkim z młodymi ludźmi.
- Zobaczymy, jakie treści tam znajdziemy, ale sam ruch jest wbrew pozorom dobry. Boję się, że wykonanie będzie gorsze - komentuje Czaplicka i dodaje: - Pamiętajmy, że za social media polityków i instytucji odpowiadają agencje lub specjaliści, zatem albo sprzedadzą kolejny produkt, albo nie. Za prowadzenie konta na Snapchacie odpowiada Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w KPRM. Za pośrednictwem Snapchata na oficjalnym koncie „Premier_RP”. można obecnie śledzić wizytę premier Szydło w Nowym Jorku. Na krótkich filmikach i zdjęciach widzimy premier przy pomniku ofiar zamachu z 11 września, konferencję na nowojorskiej giełdzie czy pomnik, znajdujący się przed polską ambasadą.
Na całym świecie ze Snapchata korzysta codziennie ponad 10. mln użytkowników (miesięcznie ok. 200 mln). To obecnie najszybciej rozwijająca się platforma społecznościowa, a wg badań App Annie także jedna z 10 najczęściej pobieranych aplikacji w ok. 100 krajach. Szacunkowa wartość Snapchata to ok. 16 mld dol.
słk
WP / PAP