Bank Pekao S.A. wprowadza nowe usprawnienie dla klientów. W końcu nadgonią konkurencję

Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który udostępnił swoim klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik. Do tej pory usługa była dostępna m.in. w mBanku i PKO BP. Bank finalizuje też prace nad nową aplikacją.

Bank Pekao S.A. wprowadza nowe usprawnienie dla klientów. W końcu nadgonią konkurencję
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Bank Pekao S.A. wprowadził usługę, umożliwiającą swoim klientom wykonywanie przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik - poinformował Polski Standard Płatności, operator Blika. Aby móc cieszyć się błyskawicznymi przelewami, należy powiązać swój numer telefonu z rachunkiem bankowym - najłatwiej zrobić to za pomocą aplikacji PeoPay.

- Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostępnienia przez Bank Pekao S.A - mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.

Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który umożliwił swoim klientom wykonywanie przelewów na numer telefonu Blik. Usługę prowadzą już: Santander Bank, PKO BP, mBank, Credit Agricole, Alior Bank, Getin Bank, ING Bank Śląski i Bank Millennium.

- Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. Nośnikiem najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie - mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.

Bank Pekao S.A. udostępnia kolejne funkcje Blika od czerwca 2018 roku. Do tej pory klienci banku za pomocą systemu Blik mogli dokonywać płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatu.

Bank kończy również prace nad aplikacją mobilną trzeciej generacji PeoPay 3.0, która ma się ukazać na rynku na początku 2020 roku. Pekao S.A. zapowiada, że będzie ona bogata w nowoczesne metody zarządzania finansami. Ponadto klienci mogą się spodziewać integracji z asystentem głosowym Google oraz nowego wyglądu. Zniknie między innymi charakterystyczne menu umieszczone na kole.

wiadomościbank pekao sablik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)