Bank Pekao S.A. wprowadza nowe usprawnienie dla klientów. W końcu nadgonią konkurencję
16.12.2019 13:07, aktual.: 16.12.2019 13:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który udostępnił swoim klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik. Do tej pory usługa była dostępna m.in. w mBanku i PKO BP. Bank finalizuje też prace nad nową aplikacją.
Bank Pekao S.A. wprowadził usługę, umożliwiającą swoim klientom wykonywanie przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik - poinformował Polski Standard Płatności, operator Blika. Aby móc cieszyć się błyskawicznymi przelewami, należy powiązać swój numer telefonu z rachunkiem bankowym - najłatwiej zrobić to za pomocą aplikacji PeoPay.
- Czasy, kiedy do przekazania pieniędzy drugiej osobie trzeba było znać długi numer rachunku, a odbiorca otrzymywał pieniądze po minimum kilku godzinach lub dopiero następnego dnia, odchodzą w przeszłość. Dziś na całym świecie widać wyraźny trend do wprowadzania płatności natychmiastowych. Klienci tego oczekują. Blik oferuje takie rozwiązanie i staje się ono praktycznie powszechne z chwilą udostępnienia przez Bank Pekao S.A - mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Pekao S.A. stał się dziewiątym bankiem, który umożliwił swoim klientom wykonywanie przelewów na numer telefonu Blik. Usługę prowadzą już: Santander Bank, PKO BP, mBank, Credit Agricole, Alior Bank, Getin Bank, ING Bank Śląski i Bank Millennium.
- Korzystanie z bankowości mobilnej staje się codziennością. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi zarządzanie ich osobistym budżetem. Nośnikiem najbardziej innowacyjnych rozwiązań bankowych są najczęściej aplikacje mobilne. W Banku Pekao S.A. wdrażamy usługi i produkty, które są dla klientów wygodne, potrzebne i łatwe. Wdrożenie przelewów BLIK na telefon sprawia, że możemy poszczycić się najszerszą na rynku ofertą w tym zakresie - mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności z Banku Pekao S.A.
Bank Pekao S.A. udostępnia kolejne funkcje Blika od czerwca 2018 roku. Do tej pory klienci banku za pomocą systemu Blik mogli dokonywać płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatu.
Bank kończy również prace nad aplikacją mobilną trzeciej generacji PeoPay 3.0, która ma się ukazać na rynku na początku 2020 roku. Pekao S.A. zapowiada, że będzie ona bogata w nowoczesne metody zarządzania finansami. Ponadto klienci mogą się spodziewać integracji z asystentem głosowym Google oraz nowego wyglądu. Zniknie między innymi charakterystyczne menu umieszczone na kole.