"Bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem". Nowa reklama OLX podbija internet

"Bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem". Nowa reklama OLX podbija internet
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

05.06.2019 10:54, aktual.: 05.06.2019 11:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa reklama OLX, dostępna w serwisie YouTube oraz na Facebooku , obiega internet. Twórcy popularnego serwisu namawiają do porzucenia wulgarnego języka, którym nieraz posługują się sprzedawcy i kupujący. W roli głównej możemy zobaczyć Janusza Chabiora.

Nowa akcja promocyjna OLX nosi nazwę "A co gdyby?" i prawdopodobnie nie skończy sięna jednym filmie. Pierwszy film został udostępniony we wtorek 4 czerwca i już spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem od internautów - został udostępniony prawie 6000 razy w ciągu kilku godzin. W swoim spocie OLX zwraca uwagę na okazywanie szacunku pozostałym internautom. Reklama przypomina, że nie wiemy, kto jest po drugiej stronie ekranu. Dlatego bez względu na wszystko powinniśmy traktować taką osobę z szacunkiem.

Główne hasło akcji promocyjnej brzmi "W internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym". Pierwszy film udostępniony przez OLX możecie zobaczyć poniżej i zachęcamy was, by się z nim zapoznać.

OLX - "A co gdyby?"

Pomysł na reklamę jest naprawdę świetny i chociaż opowiedzian pół żartem, to porusza bardzo ważny temat. Obecnie w internecie chamstwo i niecenzuralne zwroty zdają się być normą i mało kto się przejmuje tym, jak może poczuć się osoba po drugiej stronie. Takie zjawisko jest niestety coraz powszechniejsze. Z kolei już do legendy przeszły zrzuty ekranu z rozmów użytkowników OLX, którzy wyzywają się wzajemnie, gdy ktoś dochodzi do "negocjacji" ceny.

Nie powinniśmy dawać sobie przyzwolenia na niegrzeczne zachowanie i chamstwo, tylko dlatego, że osoba po drugiej stronie "nic nam nie może zrobić". Niestety coraz częściej słyszy się o przypadkach, gdy "hejt" w internecie doprowadził do tragedii w prawdziwym życiu.

Oczywiście kampania OLX nie nawiązuje do tak drastycznych przypadków, jednak na pewno porusza ważny temat, który powinien być bliski każdemu z nas. To nie pierwsza akcja promocyjna OLX, która jednocześnie ma pozytywny wydźwięk społeczny i edukacyjny. Marka zdecydowanie zyskuje na wizerunku, podejmując tego typu kroki. Chętnie zobaczymy więcej tego typu produkcji OLX.

Komentarze (36)