Awaria Idea Banku. Klienci przerażeni "Wyzerowano mi konto"

Awaria Idea Banku. Klienci przerażeni "Wyzerowano mi konto"

Awaria Idea Banku. Klienci przerażeni "Wyzerowano mi konto"
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | Frank11
20.11.2019 12:29, aktualizacja: 25.11.2019 08:45

Klienci banku zauważyli poważny błąd w działaniu Idea Banku, o czym bank nie poinformował w żaden sposób. Pierwsze reakcje pojawiły się, kiedy profil na Facebooku zalała fala negatywnych komentarz ze strony wściekłych klientów.

- Idea Bank podwójnie księguje przelewy. Wczoraj wyzerowano mi konto - podaje jedna z klientek Idea Banku, która zgłosiła się do serwisu TVN. Jak podaje serwis, klienci zauważyli, że transakcje wykonywane kartą oraz wypłaty bankomatów księgowane są podwójnie.

Klienci byli oburzeni sytuacją, a wielu z nich zauważyło, że to bardzo poważny problem dla kont firmowych. 20 listopada upływa bowiem termin płatności VAT i PIT, a klienci nie są w stanie uregulować swoich zobowiązań, ponieważ w wielu przypadkach ich konta zostały wyzerowane. Niektórzy klienci otrzymali również powiadomienia o ujemnym stanie konta i wezwanie do natychmiastowego uiszczenia opłaty za przekroczenie limitu.

Chociaż bank nie wystosował wcześniej żadnego ostrzeżenia, to godzinę temu poinformował, że "przyczyna błędu została zdiagnozowana, trwają prace nad jego jak najszybszym rozwiązaniem". Jak się okazuje problem wyniknął z tego, że weekendowe transakcje zostały podwójnie zaksięgowane i dzisiaj do końca dnia wszystkie skutki awarii zostaną usunięte.

Awaria została usunięta. Idea Bank skomentował całą sprawę w następujący sposób:

"Informujemy, że Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji. Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający z wzrostu liczby udzielanych konsultacji".

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (180)