Apple jest śmiertelnie poważny, jeżeli chodzi o ochronę prywatności
07.03.2014 11:30, aktual.: 07.03.2014 12:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma Apple odmówiła pomocy pewnej brytyjskiej rodzinie, która chciała skorzystać z iPada zmarłej, spokrewnionej z nią kobiety. Odmówiła odblokowania tabletu i podania danych konta Apple ID.
Jedną z rzeczy, jaką zmarła Anthea pozostawiła w spadku, był jej tablet iPad. Kobieta nie podała jednak swojego Apple ID umożliwiającego zalogowanie się do urządzenia i skorzystanie z niego. Jej syn postanowił odezwać się do Apple’a, by ten mu pomógł. Udostępnił firmie nawet akt zgonu matki. Firma odmówiła pomocy, oświadczając, że chroni prywatność swoich użytkowników i tylko notarialny zapis, upoważniający ją do udostępnienia danych Anthei, spowoduje zmianę decyzji.
Bez wątpienia decyzja Apple’a to kłopot dla rodziny zmarłej. Jednak naszym, subiektywnym zdaniem, tak twarda polityka wobec ochrony prywatności klientów, nawet po ich śmierci, jest godna pochwały.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Windows 8.1 z Bing, czyli nowy, bardzo tani Windows"