Amerykańskie IAB chce przejrzystszych standardów

Strona głównaAmerykańskie IAB chce przejrzystszych standardów
23.04.2007 15:00
Amerykańskie IAB chce przejrzystszych standardów

Interactive Advertising Bureau, organizacja zrzeszająca branżę e-marketingową w Stanach Zjednoczonych, wysłała list do dwóch najbardziej wpływowych firm zajmujących się pomiarem ruchu w amerykańskim internecie, prosząc o wprowadzenie przejrzystości do prowadzonych przez siebie pomiarów.

Oficjalny list IAB został wysłany do dwóch największych firm, zajmujących się pomiarami ruchu internetowego: comScore Networks Inc. oraz Nielsen//NetRatings. IAB poprosiło w nim o poddanie stosowanej przez siebie metodologii pod badanie niezależnych ekspertów z Media Rating Council ( MRC ).

Jak powiedział dla IDG News Service Sheryl Draizen, drugi wiceprezes IAB i jednocześnie menadżer zarządzający firmy: - _ Nie da się wyciągać prawidłowych wniosków z danych, pochodzących od Nielsen i comScore oraz danych właścicieli stron, gdyż wszystkie znacznie się między sobą różnią. Te rozbieżności z pewnością mają swój powód, ale nie mamy żadnego sposobu na ustalenie jego przyczyn do momentu, w którym nie zostaną one poddane badaniu. _

IAB chciałoby przede wszystkim uzyskać dostęp do definicji parametrów pomiarowych tj. unikalne wizyty użytkownika oraz średni czas spędzony przez użytkownika na stronie. Organizacja chciałaby jednocześnie namówić obie firmy do porzucenia standardów pomiarowych, które uważa za przestarzałe tj. pojedyncza odsłona strony.

Obydwie firmy są proszone o ujawnienie swojej metodologii od 1999, jednak konsekwentnie tego odmawiają. W związku z dynamicznym rozwojem wielu form e-marketingu w ciągu ostatnich dwóch-trzech lat, pojawiła się jednak potrzeba coraz większej przejrzystości standardów, stosowanych do pomiaru popularności serwisów internetowych. Nie jest to jednak możliwe bez dobrej woli gigantów branży.

IAB reprezentuje 332 organizacje medialne w Stanach Zjednoczonych, których roczny przychód z reklamy online sięga 86% rynku.


Autorem tekstu jest Konrad Szlendak

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)