Acer umacnia drugą pozycję na rynku notebooków
Acer umocnił swoją drugą pozycję na rynku notebooków - wynika z analizy firmy analitycznej IDC. W drugim kwartale tego roku na zakup sprzętu tajwańskiej firmy zdecydowało się bowiem aż 6,5 miliona osób.
03.08.2009 | aktual.: 04.08.2009 11:49
W drugim kwartale tego roku Acer sprzedał 6,65 miliona notebooków. Dzięki temu, w porównaniu do pierwszego kwartału, firma zanotowała wzrost udziału na tym rynku o 1,5 punktu procentowego (do poziomu 18,5%).
Z kolei Hewlett-Packard ponownie stanął na najwyższym stopniu podium. 22. wszystkich sprzedanych na świecie notebooków mogło się pochwalić logo amerykańskiego producenta. W porównaniu do poprzedniego kwartału, firma zanotowała jednak nieznaczny spadek udziału w rynku (o 0,7 punktu procentowego).
Według informacji podanych przez firmę IDC, we wspomnianym okresie sprzedało się 34,1 miliona komputerów przenośnych, czyli o 5,6 % więcej niż w poprzednim badaniu.
Pierwsza piątka największych producentów (ilość sprzedanych notebooków (mln)/ udział w rynku ( % ))
:
- HP - 8/22
- Acer - 6,65/18,5
- Dell - 13,2/4,84
- Toshiba - 3,39/9,4
- Lenovo - 3,04/8,4