20 milionów osób używa telefonów z dotykowym ekranem LG

20 milionów osób używa telefonów z dotykowym ekranem LG

20 milionów osób używa telefonów z dotykowym ekranem LG
22.05.2009 15:52

Firma LG Electronics, poinformowała w tym tygodniu, że jej telefony komórkowe z pełnowymiarowym ekranem dotykowym znalazły 20 milionów nabywców w ciągu dwóch lat od wprowadzenia tego rozwiązania na rynek

Firma LG przekroczyła ten próg liczbowy po 2. miesiącach od premiery pierwszego na świecie telefonu komórkowego z pełnowymiarowym ekranem dotykowym LG PRADA (LG-KE850), która miała miejsce w marcu 2007 r. Sprzedaż tych modeli od początku była bardzo dobra a w listopadzie 2008 r. osiągnęła pułap 10 milionów sztuk. Strategia LG, polegająca na zaoferowaniu szerokiej gamy nowatorskich urządzeń, zdecydowanie trafiła w gusta ogromnej liczby klientów.

Kluczem do sukcesu nowych telefonów LG było uwzględnienie opinii użytkowników już na etapie planowania i projektowania produktów. Firma uznała, że sprawą priorytetową jest dogłębne zrozumienie potrzeb klientów. W rezultacie powstały telefony komórkowe przygotowane niemal „na zamówienie”, dostosowane do oczekiwań różnych typów użytkowników.

Obraz

Doskonałym przykładem takiego dostosowania jest model LG Viewty (LG-KU990), wprowadzony na rynek w październiku 200. r. Wyposażony w aparat fotograficzny o rozdzielczości 5,0 megapikseli i umożliwia robienie, przeglądanie oraz edytowanie zdjęć na dużym ekranie dotykowym LCD. LG Viewty podniósł poprzeczkę wszystkim następnym telefonom z tej kategorii. Jego sprzedaż osiągnęła 7 milionów sztuk, czyli najwięcej spośród wszystkich 17 modeli LG.

Nieco później firma LG zaoferowała telefon LG Cookie (LG-KP500), przeznaczony dla klientów zainteresowanych zaawansowaną technologią dotykową w przystępnej cenie. Produkt ten wzbudzał ogromne zainteresowanie wszędzie tam, gdzie się pojawił, a w ciągu jedynie pierwszych siedmiu miesięcy znalazł aż trzy miliony nabywców. Popularność tego modelu pomogła firmie LG zwiększyć swój udział w rynku z 14. na początku roku do 20%, Pojawiły się wkrótce modele konkurencji, która przyjęła strategię zastosowaną przez LG, wprowadzając telefony z podobnymi funkcjami jak LG Cookie.

„Pracowaliśmy naprawdę ciężko, aby dobrze poznać potrzeby klientów i opracować dostosowane do nich produkty”. – powiedział dr Skott Ahn, prezes i dyrektor generalny firmy LG Electronics Mobile Communications Company. „Dziś widać, że ta strategia przynosi efekty. Mamy 20 milionów zadowolonych użytkowników i czekamy na kolejnych 20”.

Aby zaoferować rosnącej liczbie klientów zindywidualizowane i zaawansowane urządzenia, firma LG opracowała trójwymiarowy interfejs użytkownika S-Class, oficjalnie zaprezentowany w marcu bieżącego roku. Ten intuicyjny, trójwymiarowy interfejs mobilny został już wprowadzony w wielu telefonach z ekranem dotykowym. Pierwszym z nich był model LG ARENA (LG-KM900), który w ciągu zaledwie czterech tygodni zyskał 300 000 nabywców. Interfejs użytkownika S-Class mają również LG Viewty Smart (LG-GC900) z ekranem o rozdzielczości 8 pikseli, przezroczysty LG-GD900 Crystal oraz smartfon LG-GM730 z systemem operacyjnym Windows Mobile 6.1.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)