120‑metrowa alejka z diod LED w Wilanowie w połowie lutego
Podczas III Królewskiego Festiwalu Światła będziemy mogli zobaczyć 120-metrową aleję stworzoną z 600 dynamicznie ziluminowanych parasoli zawieszonych na wysokości 5 metrów.
06.02.2015 16:10
Podczas III Królewskiego Festiwalu Światła, firma Philips stworzy Uliczkę Braci Philips. Będzie to 120-metrowa aleja ozdobiona 600 dynamicznie ziluminowanymi parasolami. W tej przestrzeni i na fasadzie Pałacu w Wilanowie firma zaprezentuje możliwości tworzenia przestrzeni miejskich z wykorzystaniem energooszczędnych rozwiązań LED.
Od 13 do 15 lutego 2015 r. odbywać się będzie trzecia edycja Królewskiego Festiwalu Światła w warszawskim Wilanowie. Partner Festiwalu, firma Philips, przygotuje na ulicach Cendrowskiego i Kostki Potockiego 120-metrową aleję stworzoną z 60. dynamicznie ziluminowanych parasoli zawieszonych na wysokości 5 metrów. Do ich oświetlenia zostanie wykorzystane 115 indywidualnie sterowanych opraw LED, pozwalających tworzyć dynamiczne sceny świetlne, dzięki czemu każdego dnia Festiwalu Uliczka Braci Philips zostanie rozświetlona aż 16 milionami kolorów.
_ Na Uliczce Braci Philips chcemy pokazać, że dziś dzięki rozwiązaniom LED światło ma jeszcze większy urok i moc. Potrafi na nowo definiować przestrzeń i tworzyć niepowtarzalną atmosferę, przyciągającą ludzi _ –. mówi Bogdan Rogala, wiceprezes zarządu Philips Lighting Poland SA.
Każdego dnia Festiwalu inscenizacji świetlnej towarzyszyć będą pokazy dla najmłodszych odbywające się o godz. 17. 18.30 i 20, a po godz. 20 koncerty standardów jazzowych.
Ponadto, Philips wydobędzie z mroku piękno Pałacu Królewskiego w Wilanowie i prowadzącą do niego bramę. Fasada pałacowa zostanie rozświetlona klasyczną architektoniczną iluminacją podkreślającą historię oręża polskiego opowiedzianą płaskorzeźbami znajdującymi się powyżej gzymsu, na elewacji Pałacu.
Do iluminacji Pałacu i bramy do niego prowadzącej oraz rozświetlania Uliczki Braci Philips wykorzystane zostaną najnowsze, energooszczędne rozwiązania LED. Zainstalowanych zostanie 28. opraw, o łącznej mocy 12 kW. Całkowity koszt energii elektrycznej wykorzystanej przez firmę w trzy festiwalowe dni wyniesie niespełna 80 zł.
Podczas Festiwalu działać będzie także Philips Social Newsroom, czyli platforma przedstawiająca na żywo relację z wydarzenia, którą współtworzyć będą jego uczestnicy. Gromadzić będzie ona wszystkie zdjęcia, filmy czy posty z Królewskiego Festiwalu Światła oznaczone w mediach społecznościowych oznacznikiem #miastoswiatla.