Wyciekły hasła 300 tysięcy użytkowników Spotify. Sprawdź, czy jest wśród nich twoje
Jeśli korzystasz ze Spotify, lepiej sprawdź swoją skrzynkę mailową. Już w lipcu firma informowała o wycieku i prosiła o zmianę hasła. Niestety, części klientów ta wiadomość mogła umknąć.
26.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 14:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Teraz o wycieku informuje VPN Mentor i ujawnia więcej szczegółów. Według ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, do sieci wyciekła baza danych Elasticsearch, zawierająca ponad 380 milionów rekordów. Wśród nich znajdowały się dane logowania, czyli adresy e-mail oraz hasła, dane osobiste i większość podawanych w Spotify informacji.
Łącznie te 380 milionów rekordów przekłada się na około 300-350 tysięcy realnych użytkowników. Pochodzenie bazy danych jest nieznane, podobno nie był to wyciek bezpośrednio z serwerów Spotify. Złodzieje musieli zdobyć te informacje w inny sposób, na przykład poprzez aplikacje pokrewne, którym przekazywano dane z usługi streamingowej.
Wyciek ze haseł Spotify - co zrobić i jak sprawdzić czy mnie dotyczy?
Mniej więcej w lipcu tego roku mogliście otrzymać e-mail od Spotify. Warto przeszukać skrzynkę mailową na hasło "Spotify", ponieważ jeśli wyciekły wasze dane, to możecie być zagrożeni. Pierwszym krokiem jest oczywiście resetowanie hasła w Spotify. Ale na tym nie należy poprzestać.
Warto poświęcić chwilę i zastanowić się, czy z takiej samej kombinacji adresu e-mail oraz hasła nie korzystacie w jakimkolwiek innym serwisie. W takim przypadku tam również należy zmienić hasło w trybie natychmiastowym. Warto też zacząć korzystać z menedżerów haseł. Więcej informacji na ich temat można przeczytać tutaj.