Wpadka InPostu. Był błąd, nie było wycieku [AKTUALIZACJA]
W poniedziałek w systemie Manager Paczek InPostu doszło do błędu, który umożliwiał uzyskanie danych klientów firmy. O sprawie poinformowało Radio Kraków - błędnie jednak informując, że doszło do wycieku.
Według reportera Radia Kraków wystarczyło zalogować się do systemu InPostu, aby zdobyć dostęp do danych personalnych milionów Polaków. Radio mówiło o ponad 7 milionach zleceń, przy których widoczne były takie dane jak: imię i nazwisko, adres, telefon oraz adres email. Dodatkowo reporter na bieżąco widział świeżo dodawane zlecenia.
Powołując się na artykuł serwisu Radio Kraków, WP Tech błędnie poinformowało o wycieku danych. Za błąd przepraszamy. Samo Radio Kraków zamieściło stosowne wyjaśnienie i przeprosiny:
Błąd, nie wyciek
Do czego faktycznie doszło? InPost przyznał, że 18 i 19 marca doszło do awarii w trakcie aktualizacji aplikacji Manager Paczek, przez co możliwe było podejrzenie danych innych klientów. Firma poinformowała, że zgłosiła incydent do Urzędu Ochrony Danych Osobowych i zabezpieczyła swoją sieć IT.