We wrześniu premiera iTunes Radio

We wrześniu premiera iTunes Radio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

23.08.2013 12:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Apple nie zamierza konkurować bezpośrednio z takimi serwisami jak Spotify, czy Deezer. iTunes Radio będzie trochę inne.

Użytkownicy usługi Apple'a nie będą mieli dostępu do "muzyki na żądanie", czyli utworów, czy wykonawców, których aktualnie chcieliby posłuchać. Zamiast tego, iTunes Radio będzie pozwalało na tworzenie swoich własnych stacji radiowych w oparciu o utwory i wykonawców najczęściej słuchanych przez użytkownika. Wydaje się to być sztucznym ograniczeniem, pamiętajmy jednak, że Apple nie raz udowodniło, że jeśli chodzi o marketing to nie ma sobie równych.

Jeśli już o reklamach i marketingu mowa, to umowy z Apple podpisali już tacy reklamodawcy jak Pepsi, czy McDonalds. Reklamy audio mają być odtwarzane średnio co 1. min, z kolei reklamy wideo pojawiać się będą mniej więcej co godzinę i to w momentach, w których użytkownik prawdopodobnie patrzy na ekran swojego urządzenia Apple (np. podczas zmiany utworu).

Jeśli ktoś chce uniknąć reklam, musi wykupić dostęp do iTunes Match - usługi w chmurze Apple'a.

iTunes Radio wystartuje na terenie Stanów Zjednoczonych. Apple na razie nie wyraża zainteresowania, żeby udostępnić swoją usługę w Europie.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Niemcy ostrzegają przed Windowsem 8"

Komentarze (11)