Wakacje w kamperze. Specjalna nawigacja bezpiecznie poprowadzi do celu

Przez lata klasyczne nawigacje były skutecznie wypierane przez aplikacje na smartfony, jednak mnogość dostępnych na rynku urządzeń świadczy o tym, że wielu kierowców nadal lubi korzystać ze sprzętu, który został stworzony tylko w jednym celu. Jest to istotne zwłaszcza przy większych pojazdach, a takimi są oczywiście kampery. Tutaj obowiązują nieco inne zasady i oczekiwania, dlatego warto wybrać dedykowane urządzenie.

Wakacje w kamperze. Specjalna nawigacja bezpiecznie poprowadzi do celuWybierając się kamperem na wakacje, warto kupić odpowiednią nawigację
Źródło zdjęć: © Pixabay

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Nawigacja kontra nawigacja

Nie zamierzamy głosić teorii, że klasyczne nawigacje GPS są lepsze od tych, które możecie zainstalować w smartfonie czy tablecie, ale mają kilka cech, które przemawiają za ich użyciem. Pierwsza z nich to oczywiście zorientowanie na celu. Nie ma tu rozpraszaczy w postaci powiadomień z innych aplikacji, które mogą przesłonić część ekranu. Nie trzeba się martwić o kwestię zasilania, bo nawigacja jest podłączana do gniazda zapalniczki lub samochodowej instalacji.

Zainstalowane oprogramowanie jest stworzone specjalnie z myślą o działaniu na danym urządzeniu i zapewnieniu możliwie najlepszych rezultatów. Skoro o oprogramowaniu mowa, to przy nawigacjach GPS zazwyczaj producenci oferują darmowe dożywotnie aktualizacje map. Przewrotnie może się okazać, że smartfon będzie tu potrzebny, ponieważ świeże mapy można wgrać przy pomocy modułu Wi-Fi, a w trasie najwygodniej "czerpać" internet właśnie z telefonu za pośrednictwem funkcji hotspotu. Do roli smartfonów jeszcze wrócimy. Wreszcie jest kwestia wyświetlacza, który w smartfonach z niskiej lub średniej półki może mieć problem przy ostrym słońcu.

Sprzęt do zadań specjalnych

W nawigacjach przeznaczonych dla kamperów są dwie ważne funkcje, które wyróżniają je od tych dla samochodów osobowych. Pierwsza z nich to dopasowanie trasy do typu pojazdu. Pierwszy krok to wpisanie wszystkich niezbędnych danych, łącznie z masą i wymiarami. To sprawi, że przy ustawianiu trasy urządzenie będzie unikać miejsc, w których są np. niskie wiadukty, zbyt ostre zakręty albo strome nachylenie drogi. Oczywiście nie zawsze da się uniknąć niektórych z tych rzeczy, ale urządzenie poinformuje o tym z odpowiednim wyprzedzeniem, żeby kierowca mógł się przygotować.

Niektórzy producenci oferują też wyszukiwanie kempingów, które będą odpowiadały waszym wymaganiom. To wszystko jest możliwe za sprawą połączenia z katalogami Auto Camper Service International oraz Campercontact. Miejsca, które się w nich znajdują, są dodawane przez ich właścicieli, ale jednocześnie oceniane przez użytkowników. Dzięki temu możecie szybko sprawdzić, czy miejsce, do którego chcecie się udać, jest godne polecenia. W niektórych modelach są też bazy zawierające darmowe miejsca z katalogu Trailer's PARK z informacjami na temat oferowanej przez nie infrastruktury. To doskonały pomysł na znalezienie postoju w dłuższej podróży.

Przydatne funkcje

Oprócz dodatków stworzonych specjalnie z myślą o użytkownikach kamperów, nawigacje mają też opcje dostępne w modelach dla kierowców samochodów osobowych. Chodzi tu o takie rzeczy jak szczegółowy widok zjazdów, żeby trafić na właściwy pas, ostrzeganie o fotoradarach oraz zagrożeniach, utrudnieniach i korkach, a po połączeniu ze smartfonem można też pobierać np. informacje na temat prognozy pogody. Niektóre urządzenia można też połączyć z kamerą cofania i wyświetlać obraz na ekranie nawigacji. Wreszcie sprzęt może też pełnić funkcję zestawu głośnomówiącego, co pozwoli schować telefon do kieszeni i oszczędzić baterię.

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Wybrane dla Ciebie

Nowa broń amerykańskich F-16. Inni mają ją od dawna
Nowa broń amerykańskich F-16. Inni mają ją od dawna
Hit estońskiej zbrojeniówki dla Ukrainy. Sfinansowało go mocarstwo
Hit estońskiej zbrojeniówki dla Ukrainy. Sfinansowało go mocarstwo
Niemiecka obrona przeciwlotnicza opóźniona. Jej dolna warstwa nie istnieje
Niemiecka obrona przeciwlotnicza opóźniona. Jej dolna warstwa nie istnieje
Polska chce wypowiedzieć Traktat ottawski. Ustawa przeszła pierwsze czytanie
Polska chce wypowiedzieć Traktat ottawski. Ustawa przeszła pierwsze czytanie
Produkcja czołgów wraca do Polski. Przemysł odzyskuje utracone kompetencje
Produkcja czołgów wraca do Polski. Przemysł odzyskuje utracone kompetencje
Spowiedź Ukraińca. Część rannych żyje dzięki robotom
Spowiedź Ukraińca. Część rannych żyje dzięki robotom
Pierwszy taki widok w szeregach Rosjan. To jasny sygnał dla świata
Pierwszy taki widok w szeregach Rosjan. To jasny sygnał dla świata
Rosjanie ukryli czołg. Ukraińcy znaleźli na niego sposób
Rosjanie ukryli czołg. Ukraińcy znaleźli na niego sposób
Sąsiad Rosji z wyjątkowymi F-35. Nikt inny takich nie ma
Sąsiad Rosji z wyjątkowymi F-35. Nikt inny takich nie ma
Ukraińcy zbadali drony Rosjan. Tego jeszcze nie widzieli
Ukraińcy zbadali drony Rosjan. Tego jeszcze nie widzieli
Potęga pancerna Europy. Ponad 2 tys. czołgów, a ciągle im mało
Potęga pancerna Europy. Ponad 2 tys. czołgów, a ciągle im mało
Francuzi korzystają z taktyki Rosjan. Tak uderzyli w zagrożenie
Francuzi korzystają z taktyki Rosjan. Tak uderzyli w zagrożenie