Użytkownicy Androida chętniej klikają w reklamy mobilne
Według danych przedstawionych przez sieć reklamową Chitika, użytkownicy urządzeń z systemem Android znacznie częściej niż właściciele iPhone’ów klikają w reklamy mobilne.
30.08.2010 | aktual.: 30.08.2010 09:58
_ Chitika _ przedstawiła dane dotyczące wskaźnika CTR (czyli ilości kliknięć w daną reklamę w stosunku do ilości jej wyświetleń) w swojej sieci dla użytkowników Androida oraz iPhone’ów. Wynika z nich, że współczynnik CTR dla użytkowników iPhone’ów wynosi 0,65%, natomiast dla użytkowników Androidów - 1,19%. Różnica wynosi ponad 80 procent.
Oznacza to, że użytkownicy Androidów mogą być ciekawszą grupą docelową dla reklamodawców. Zwłaszcza, że grupa ta systematycznie rośnie - uważa _ Chitika _.
Co ciekawe, użytkownicy iPadów częściej niż iPhone’ów klikają w reklamy mobilne. W tym przypadku CTR wynosi 1%, a przyczyną różnicy może być wielkości ekranu tabletu.