USA: mniej gier pudełkowych niż pobranych z sieci
21.09.2010 16:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z raportu firmy analitycznej NPD wynika, że w Stanach Zjednoczonych przez pierwszych sześć miesięcy bieżącego roku sprzedano więcej gier w postaci instalatorów pobieranych za pośrednictwem Internetu niż w wersji pudełkowej.
Z raportu firmy analitycznej NPD wynika, że w Stanach Zjednoczonych przez pierwszych sześć miesięcy bieżącego roku sprzedano więcej gier w postaci instalatorów pobieranych za pośrednictwem Internetu niż w wersji pudełkowej.
Do takiej sytuacji doszło po raz pierwszy: sprzedano 11,2 miliona kopii sieciowych i tylko 8,2 miliona nośników fizycznych. Mimo wszystko to właśnie gry na płytach CD/DVD są dla producentów głównym źródłem dochodów. Wpływy z ich sprzedaży to 57. całych przychodów branży: wynika to z wyższej ceny edycji pudełkowych niż pobieralnych.
Amerykański rynek gier zmalał w pierwszym półroczu o 21. w porównaniu z tym samym okresem 2009 roku. Liczba sprzedanych kopii spadła o 14%. Zdaniem analityczki Anity Frazier jest to spowodowane coraz większą popularnością gier w sieciach społecznościowych oraz darmowych aplikacji rozrywkowych.
Tymczasem wciąż czekamy na wyjaśnienie zamieszania z platformą GOG.com. Na stronie internetowej sklepu pojawił się kolejny komunikat: tym razem operator informuje, że od czwartku będzie można ponownie pobrać zakupione już gry i materiały dodatkowe.
wydanie internetowe www.heise-online.pl