UOKiK - kara dla Vectry za automatyczne przedłużanie umów
UOKiK ukarał Vectre za automatyczne przedłużanie umów na czas określony. Abonenci nie mieli możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszej współpracy.
16.01.2015 | aktual.: 19.01.2015 08:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Vectra miała automatycznie przedłużać wygasające umowy abonentów na okres 6 miesięcy. Stosowanie tej praktyki powodowało, że klienci nie mieli możliwości zdecydowanie o tym, czy nadal chcą być abonentami Vectry. Zdaniem UOKiK, w momencie zakończenia trwania aktualnej umowy, operator powinien złożyć klientowi propozycję przedłużenia umowy, a nie robić to bez jego wiedzy. Dodatkowo Urząd dopatrzył się nieinformowania abonentów w umowach o warunkach ich zmiany, co jest wymagane przez Prawo Telekomunikacyjne.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UOKiK nałożył na Vectre karę w wysokości 49. 252 zł. Decyzja nie jest ostateczna, a firma odwołała się do sądu.