Twitter wpuszcza reklamodawców i kupuje Tweetie
13.04.2010 13:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rosnąca rzesza użytkowników najpopularniejszego serwisu mikroblogowego na świecie będzie musiało przyzwyczaić się do reklam. Pojawią się one wraz z wynikami wyszukiwania.
Reklamy będą towarzyszyć wynikom wyszukiwania, gdy użytkownik będzie wyszukiwać słowa kluczowe, którymi jest zainteresowany reklamodawca. Będą one wyświetlane nad wynikami wyszukiwania.
W kolejnym etapie wprowadzania reklam, zostaną one dołączone do strumienia wiadomości, które widzi użytkownik - przyjmą postać wpisów. Według zapowiedzi będą się pojawiać zarówno na stronie Twitter.com, jak też w aplikacjach innych producentów, jednak użytkownik jednorazowo zobaczy tylko jedną reklamę.
Pierwszymi reklamodawcami będą m.in. Best Buy, Starbucks, Virgin America i Bravo. Firmy te już wcześniej korzystały z Twittera w celach marketingowych.
Twitter przejął Tweetie
W ubiegłym tygodniu Twitter sfinalizował kupno producenta popularnej aplikacji Tweetie przeznaczonej dla iPhone'a. Można ją było nabyć w App Store w cenie 2,9. dolara. Obecnie nie tylko jej nazwa zostanie zmieniona na "Twitter for iPhone", ale też będzie udostępniana bezpłatnie.
Według najnowszych danych PBI/Gemius, w Polsce z Twittera korzysta już ponad 700 tys. osób. Drugim najpopularniejszym serwisem mikroblogowym w naszym kraju jest Blip, należący do GG Networks.