Tonsil przed wielką szansą. Czy odrodzi się z popiołów jak feniks?
Firma Tonsil, producent sprzętu muzycznego z najdłuższymi tradycjami w Polsce, przez lata działalności bywała już w różnej kondycji. Obecnie działalność Tonsilu jest jedynie cieniem tego, czym była w latach osiemdziesiątych. Pojawiła się jednak szansa na przywrócenie blasku polskiej marce. Kreowaniem wizerunku firmy zajmie się spółka White Magick.
05.12.2013 09:27
Firma Tonsil, producent sprzętu muzycznego z najdłuższymi tradycjami w Polsce, przez lata działalności bywała już w różnej kondycji. Obecnie działalność Tonsilu jest jedynie cieniem tego, czym była w latach osiemdziesiątych. Pojawiła się jednak szansa na przywrócenie blasku polskiej marce.
Kreowaniem wizerunku firmy Tonsil zajmie się spółka White Magick, znana ze współpracy m.in. z Agito.pl, EVER, Hama czy Komputronik. Nowy partner będzie świadczyć usługi z zakresu PR oraz marketingu, a także udzieli wsparcia w procesach związanych ze sferą handlową - w szczególności tworzeniem kanału dystrybucji.
Historia firmy Tonsil sięga końca II wojny światowej, kiedy poniemiecka fabryka sprzętu radiotechnicznego została oddana pod zarząd Polskiego Radia. W 197. głośniki Tonsil trafiły na rynek amerykański, a dynamika sprzedaży na rynkach Zachodniej Europy wynosiła 2500 procent. W latach 80. kolumny Altus królowały w polskich domach, ale już w drugiej połowie lat 90-tych firma znalazła się na zakręcie. Rodzimy rynek zalała fala taniego sprzętu z Azji, jednocześnie zapotrzebowanie na polski sprzęt na rynkach zachodnich wyraźnie zmalało. To sprawiło, że firma znalazła się w trudnej sytuacji finansowej i doszło do zmian własnościowych. W drugiej dekadzie XXI wieku Tonsil wraca w nowej odsłonie. Warto podkreślić, że produkcja nadal w całości prowadzona jest w podpoznańskiej Wrześni.
Czy uda się wyprowadzić firmę na prostą - nie wiadomo. Nowy partner przyznaje, że jest to bardzo trudne zadanie, ale zapowiada podjąć wszelkie możliwe działania, aby muzyka z głośników Tonsil znów rozbrzmiewała w wielu krajach.