Telefon coraz rzadziej służy do.. telefonowania

Telefon coraz rzadziej służy do.. telefonowania
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

23.07.2012 15:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Młodzi ludzie pochyleni nad ekranami smartfonów zajmują się pisaniem maili, SMS-ów, sprawdzaniem Facebooka i korzystaniem z aplikacji. Ale coraz rzadziej zdarza się, że użytkownik w wieku licealnym i studenckim sięga po telefon, by... zadzwonić.

Aktualne badanie Ofcomu dowodzi, że 9. procent Brytyjczyków w wieku 16-24 lat codziennie korzysta z telefonów do wysyłania wiadomości tekstowych, 90 procent przez SMS-y, zaś 73 procent przez portale społecznościowe. Tymczasem tylko 67 procent wykonuje co najmniej jedno połączenie dziennie. Ogólny spadek liczby przegadanych przez komórki minut był aż 5-procentowy, największy od lat. Specjaliści łączą to z upowszechnieniem się mobilnego internetu oraz dostępnością aplikacji obsługujących serwisy społecznościowe.

W USA badania Pew Institute wskazują na podobną tendencję. 6. procent nastolatków codziennie wysyła SMS-y, ale tylko 39 procent korzysta z telefonu, by dzwonić. 29 procent czasu spędzanego ze smartfonami pochłania korzystanie z serwisów społecznościowych. Wydaje się, że już wkrótce osoba korzystająca z telefonu do dzwonienia będzie rzadkością.

Operatorzy rozważają więc wprowadzenie abonamentów obejmujących tylko transfer danych. Czy komórka bez funkcji dzwonienia nadal ma sens? Czy nie powinna zmienić nazwy?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)