Telefon coraz rzadziej służy do.. telefonowania
Młodzi ludzie pochyleni nad ekranami smartfonów zajmują się pisaniem maili, SMS-ów, sprawdzaniem Facebooka i korzystaniem z aplikacji. Ale coraz rzadziej zdarza się, że użytkownik w wieku licealnym i studenckim sięga po telefon, by... zadzwonić.
23.07.2012 15:15
Aktualne badanie Ofcomu dowodzi, że 9. procent Brytyjczyków w wieku 16-24 lat codziennie korzysta z telefonów do wysyłania wiadomości tekstowych, 90 procent przez SMS-y, zaś 73 procent przez portale społecznościowe. Tymczasem tylko 67 procent wykonuje co najmniej jedno połączenie dziennie. Ogólny spadek liczby przegadanych przez komórki minut był aż 5-procentowy, największy od lat. Specjaliści łączą to z upowszechnieniem się mobilnego internetu oraz dostępnością aplikacji obsługujących serwisy społecznościowe.
W USA badania Pew Institute wskazują na podobną tendencję. 6. procent nastolatków codziennie wysyła SMS-y, ale tylko 39 procent korzysta z telefonu, by dzwonić. 29 procent czasu spędzanego ze smartfonami pochłania korzystanie z serwisów społecznościowych. Wydaje się, że już wkrótce osoba korzystająca z telefonu do dzwonienia będzie rzadkością.
Operatorzy rozważają więc wprowadzenie abonamentów obejmujących tylko transfer danych. Czy komórka bez funkcji dzwonienia nadal ma sens? Czy nie powinna zmienić nazwy?