TapBoarders zwycięzcą krajowych finałów Imagine Cup 2013

TapBoarders zwycięzcą krajowych finałów Imagine Cup 2013
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

05.04.2013 12:07, aktual.: 05.04.2013 13:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Teraz czas na marzenia!" - pod takim hasłem rozegrały się krajowe finały konkursu Imagine Cup 2013. Zwycięzcą rywalizacji została drużyna TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, która zaprezentowała projekt Multiboard w kategorii Innovation.

Zespół będzie reprezentował Polskę na światowych finałach Imagine Cup, które w tym roku odbędą się w Petersburgu. „Konkurs Microsoft Imagine Cup to szansa dla młodych, zdolnych i pełnych pasji ludzi, których projekty mogą być później wykorzystane w nauce, pracy czy biznesie.”. – zaznacza Minister Dariusz Bogdan reprezentujący ministerstwo, które poprzez współpracę z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego wspiera finansowo organizację krajowych finałów konkursu Imagine Cup.

Od lewej: Bożena Gargas –. prezes IWP, TapBoarders, Minister Dariusz Bogdan, Tadeusz Golonka – Przewodniczacy VIP Jury, Rafał Albin – Dyrektor DPE, Microsoft

Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów. Polscy studenci, niezmiennie od 200. roku odnoszą sukcesy w kolejnych światowych edycjach tego konkursu. Do tej pory aż 21 razy stawali na podium, zdobywając 7 pierwszych miejsc, 8 drugich i 6 trzecich. Wyłonienie zwycięzcy etapu krajowego Imagine Cup 2013 odbyło się 4 kwietnia w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

Zwycięski zespół TapBoarders z Uniwerystetu Ekonomicznego w Poznaniu w składzie: Tadeusz Makuch, Aleksandra Olejniczak, Stefania Tempłowicz, Bartosz Matuszewski, Zbigniew Paszkiewicz (mentor) przedstawił projekt Multiboard w kategorii Innowacje. Jest to platforma pozwalająca na udostępnienie i uruchomienie gier planszowych w wersji elektronicznej. Uruchomienie gry odbywa się na wielu połączonych ze sobą urządzeniach mobilnych takich jak tablety i smartfony. Połączone urządzenia mobilne tworzą multimedialne i interaktywne środowisko dla graczy. Jednolity standard opisu gier pozwala szybko i tanio przenosić popularne gry oraz tworzyć nowe.